Konstruktionstävling del 2 - elfordon

Publicerad 2012-09-03

Den 31 augusti var det dax för uppvisning och tävling med de eldrivna fordon sistaårsstudenterna, på masterprogrammen Integrerad produktdesign och industriell produktutveckling, konstruerat.

Studerna på masterprogrammen Integrerad produktdesign och industriell produktutveckling får på hösten i årskurs 2 i uppdrag att konstruera elfordon som ska kunna bära en person runt en utsatt bana, på tid.

Trots hällande regn tog sig alla el-ekipagen runt den snitslade banan.

.

Resultat:

Snabbaste tid: 32.96, lag 4

Jurys prize: Eng.Design, lag 8 (Well designed and engineered Blue Classic Boxcar, features: low center of mass, well suspended water flask, best motorsound due to hood.)

Innovation: Lag 6 (Booster Turbo-motors also functioning as extra brakes, safety belt, advanced driver interface with 2 accelerators, power-regulation of booster by leaning back.)

Särskilda omnänmanden

Name and design: ”Deathproof”, lag 5

Simlicity is always a winner, lag 2

Filmer från tävlingen:

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Skolan för industriell teknik och management (ITM)
Senast ändrad: 2012-09-03