Niklas Arvidsson och Anna Darmani publicerar ny forskningsartikel

Publicerad 2014-09-08

What drives the development of renewable energy technologies? Toward a typology for the systemic drivers av (INDEK / KTH), (INDEK / KTH), Antonio Hidalgo (Universidad Politecnica de Madrid) och Jose Albors (Universidad Politecnica de Valencia)

Denna artikel analyserar och syntetiserar forskningsfronten med fokus på viktiga drivkrafter för hållbar och förnybar energiteknik (Renewable Energy Technologies - RETs) och presenterar en översikt av typiska förändringskrafter i ett innovationssystem (Technological Innovation System - TIS). Artikeln resulterar i en omfattande typologi och kategorisering av förändringskrafter för RETs vilket möjliggör en ökad förståelse av var innovationspolicies har störst effekt.

Journal of Renewable & Sustainable Energy Reviews har en femårig ”impact factor” på 6,7 och publicerar forskningsartiklar som behandlar den senaste forskningen inom området förnybara och hållbara energisystem.

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation