Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Studenter från I-programmet och IM master skriver prisat examensarbete tillsammans om Lärande

Publicerad 2014-10-21
Kajany Varatharajah och Sivan Bapir

Kajany Varatharajah (TINEM) och Sivan Bapir (TIEMM) skrev i våras examensarbetet "Leading learning: A managerial perspective on promoting team learning in a software development company" tillsammans. Examensarbetet vann Encells (Nationellt kompetenscentrum för livslångt lärande) uppsatstävling 2014.

Bedömargruppen beskriver att utöver det att examensarbetet håller en hög akademisk kvalitet ger det även betydelsefulla och direkta bidrag till förståelsen av det livslånga lärandet.

"Bapir och Varatharajah undersöker det ledarskap som främjar arbetsgruppens lärande. I sin uppsats presenterar de en omfattande empirisk studie som har genomförts inom ett affärsområde i telekommunikationsföretaget Ericsson. En slutsats är att en ledare bör belöna lärande, stödja gruppen/teamet, avsätta tid, bemyndiga individerna i gruppen och fungera som rollmodell. Dessa fem faktorer stöder gruppens lärande som i sin tur bidrar till en lärande organisation."

Se intervju med Kajany och Sivan:  länk

Examensarbetet återfinns här:  länk

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation
Senast ändrad: 2014-10-21