Miljö och hållbar utveckling

KTH bidrar till hållbar utveckling genom att utbilda, forska och samverka med det omgivande samhället. Genom sin verksamhet påverkar också KTH miljön konkret genom förbrukning av material och vatten, energi- och kemikalieanvändning, resor och transporter och byggande samt indirekt vid inköp och upphandling.

Fotograf: Susanne Kronholm

NYHETER

Stort intresse för stadsodling inomhus

Under förra året laborerade forskare vid KTH med fisk- och grönsaksodling hemma i köket. Nu har resultaten från forskningsprojektet kommit.

Event och seminarier:

Towards a normative approach to sustainability within a Higher Education Institution

Speaker: Alison Greig, Director of Education for Sustainable Development, Anglia Ruskin University

Time: May 8, 11.30 -13.00, lunch sandwich will be served
Place: Sydöstra Galleriet, KTH library

Register here!

About the seminar

Alison will outline the approach taken at Anglia Ruskin to make sustainability part of all students experience. She will discuss the various levers used to engage senior managers, academic and support staff in this agenda, and highlight some of the barriers or inhibitors and some of the methods used to overcome these barriers. Alison will discuss specifically how she has been working across the University to uncover the intersection points of existing curricula and sustainability and the methods employed to ensure these are recognised and built upon by both staff and students.

Alison Greig
Alison's research is focusing on what Education for Sustainable Development (ESD) means at Anglia Ruskin and how it reaches students through the curriculum and through other parts of their interaction with the University. Alison is also interested in how ESD can become part of an organisation's transformational change to a more sustainable business.

Miljöforskning och film på festival

Att med filmens hjälp berätta om miljöforskning så att den berör, upprör och kanske stör är en bärande idé bakom filmfestivalen Tales from Planet Earth 9-12 april.