DM2560 Media management, praktisk modul 7,5 hp
Denna kurs är avvecklad.
Sista planerade examination: HT 2020
Avvecklingsbeslut:
Ingen information tillagdInnehåll och lärandemål
Kursinnehåll
Kursen består av affärsprojekt och relaterade gästföreläsningar.
Lärandemål
Efter fullgjord kurs ska studenten kunna
• använda teoretiska perspektiv i analys av aktuella fallstudier i mediemarknader för att möjliggöra välinformerade managementbeslut, inkluderande val av och argument varför ett perspektiv är lämpligt för en bestämd analys och managementuppgift.
Kurslitteratur och förberedelser
Särskild behörighet
DM2561 Media management, kan läsas parallellt.
Rekommenderade förkunskaper
Utrustning
Kurslitteratur
Meddelas minst 10 veckor före kursstart.
Examination och slutförande
När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.
Betygsskala
Examination
- UPP1 - Projektuppgift, 7,5 hp, betygsskala: A, B, C, D, E, FX, F
Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.
Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.
Möjlighet till komplettering
Möjlighet till plussning
Examinator
Etiskt förhållningssätt
- Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
- Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
- Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.