Designa KTH Bibliotekets tygmärke!

Publicerad 2020-05-12

KTH Biblioteket vill lansera ett eget tygmärke till terminsstart hösten 2020, och vi utlyser därför en tävling bland studenter och anställda på KTH. Det gäller alltså ett tygmärke som studenter kan sätta på sina studentoveraller – eller nån annanstans om man känner för det!

Vad går tävlingen ut på?

Tygmärken

Tävlingen går ut på att göra en design för KTH Bibliotekets nya tygmärke och skicka till oss senast fredagen 12 juni. Förslaget skickas per mejl till biblioteket@kth.se , i valfritt digitalt format. Skriv ”tygmärke” i ämnesraden och ange dina kontaktuppgifter.

Vår önskan är att den vinnande designen har en CC BY 4.0-licens ( klicka här för att läsa mer om CC BY 4.0 ). Det innebär bland annat att den kommer att vara fri att använda men att formgivarens/upphovsmannens namn alltid ska anges när vi gör reklam för eller informerar om tygmärket. Tygmärket kommer inte att säljas utan kan endast förvärvas genom att utföra olika uppdrag.

KTH overall med olika tygmärken

Det vinnande bidraget får sin design på 2020 års tygmärke och föräras en stor blombukett och uppmärksamhet i bibliotekets sociala medier och webbplats.

Genom att du skickar in ditt bidrag i tävlingen intygar du att bidraget är ditt eget och godkänner att det kan publiceras med en CC BY 4.0-licens. Alla dina ekonomiska rättigheter till bidraget upphör och KTH Biblioteket får använda bidraget utan begränsning i tid, i enlighet med svensk lag och god sed.

Vem får delta?

Alla som studerar eller arbetar på KTH är välkomna att delta!

Hur utser vi vinnaren?

Juryn består av representanter från KTH Biblioteket, och deras beslut kan inte överklagas. Alla på KTH förutom deltagarna i juryn är välkomna att delta i tävlingen. Vinnaren kommer att kontaktas i slutet på juni 2020.

Foton: Malin Söderberg

Innehållsansvarig:biblioteket@kth.se