Dagsarkiv: 2018-02-19

Vårens träningsmål

Jag fortsätter tjata om hur bra det är för hjärnan att träna och om du inte tror mig så kan du läsa boken Hjärnstark av Anders Hansen som skriver om hur träning gör hjärnan snabbare och hela kroppen mer resistent mot depression. Vilket är väldigt vanligt förekommande i vårt mörka land och det kan vara skönt att veta hur man kan tackla det!

Förutom att få en bra rutin i träningen under våren och förbereda mig inför några lopp så har jag också som mål att börja träna i grupp. För nu när jag har flyttat in till Stockholm så vill jag också hitta lite nya vänner att träna och umgås med. Förutom löpargrupper så har jag funderat på crossfit eller liknande. Att träna är det bästa sättet att umgås, tycker jag, för man kan göra det med alla, man behöver liksom inte ha så mycket annat gemensamt än träningen för att man ska känna gemenskap och ha massor av saker att prata om.

Jag har ett lopp inplanerat, Lidingö MTB, som jag ska cykla tillsammans med min kille och mina föräldrar, det var deras julklapp från oss. Det är 63 km och går av stapeln den 5 Maj. Och målet är att tränat tillräckligt mycket så att jag inte kommer behöva sova ett dygn för att återhämta mig, för det är ju inte hållbart. Sen så vill jag också köra halva vätternrundan, 15 mil. För jag tycker att den östgötska slätten är så fin men den är oftast vid tentatider så vågar inte anmäla mig än.

Om du skulle vilja träna tillsammans med mig får du mer än gärna kontakta mig på min kth-mail: sosjo@kth.se. Eller skriva i kommentarerna! 🙂