Skymning i Rikugien Gardens

Hej!

Denna söndagen tog jag och Anna det lugnt. Senare på dagen gjorde vi en utflykt till Rikugien Gardens, det är en relativt liten park med en anlagd sjö i mitten. I sjön ligger en liten ö som du inte får gå till då bron är avstängd, men den kryllar av korpar som låter som gnälliga tanter och gubbar. I sjön simmar det sköldpaddor och malar som är upp till en meter långa.

De flesta parkerna här har en stängningstid och omges av stängsel och grindar så kommer du för sent kommer du inte in. Rikugien stängde kl 17 och vi kom dit kl 16 men det räckte fint med en timme för att hinna gå runt i den. Det kostade 300 yen att gå in men det var det absolut värt.

Masterstudent på KTH Arkitekturskolan som studerar sitt fjärde år på Tokyo City University via KTHs utbytesprogram.