Bästa butikerna för prisvärt japanskt porslin

Hej!

Om du ska köpa porslin eller köksartiklar i Tokyo är det definitivt Kappabashidogugai St du ska till.

Kappabashidogugai St är en låång gata med endast porslin och köksbutiker. Här kan du köpa extremt verklighetstrogen fuskmat, prisvärt japanskt porslin och allt du använder i ett kök.

Porslinsbutikerna är trånga och fullpackade med porslin ända upp på väggarna så du kan spendera lång tid i en butik för att kolla igenom hela sortimentetet. När du hittat det du vill ha tar du en av skålen/koppen/tallriken/etc du vill ha och går med den till butikspersonalen och säger antal, sen springer dom upp på lagret eller plockar ner förpackningar från väggarna.

Tänk bara på att många butiker är stängda på helgdagar och söndagar så åk dit en vardag för att vara säker 🙂

Masterstudent på KTH Arkitekturskolan som studerar sitt fjärde år på Tokyo City University via KTHs utbytesprogram.