Edo-Tokyo Open Air Architectural Museum

Hej!

Sommaren är fortfarande närvarande i Tokyo (23 grader och sol!) och därför passade vi på att gå på utomhus-museet Edo-Tokyo Open Air Architectural Museum.

Det är ett stort område med flera hus utplacerade längs ett gångstråk så du kan undersöka dem var för sig.

Mycket fina byggnader men känslan förstörs lite av alla skyltar som säger var du inte får gå och de stora röda pilarna som visar vart du ska gå. Vissa tatamimattor hade även täckts av röda syntetmattor och färgen spelade verkligen inte väl med interiören.

Trädens löv har börjat skifta mot gult nu men det är inte fullt så vackert som det kommer bli.

Masterstudent på KTH Arkitekturskolan som studerar sitt fjärde år på Tokyo City University via KTHs utbytesprogram.