Italienska delikatesser!

Klassiska italienska produkter! Just dessa fick jag av min kompis Giorgia som studerar ett program relaterat till Italiensk mat. Vi träffades genom ett digitalt utbyte på universitetet innan jag åkte iväg och nu när jag är på plats kan vi ses på riktigt. Supergulliga present 🙂

• ’Nocciolata’ är motsvarande nutella, just den här råkar också vara vegansk!
  • ’Ciobar’ är min nya favorit, varm chokladpudding. Det är bara att tillsätta valfri växtbaserad mjölk och värma upp!
  • ’Taralli’ liknar grissini men är små cirklar som smaksätts med olika saker — exempelvis chili, lök eller oliv. Passar perfekt till Aperitif!
  • ’Orzoro’ är ett kaffesubstitut gjort av korn, det är alltså koffeinfritt. Just denna innehåller hälften kaffe och hälften orzoro men det finns också de som bara är orzoro. Det smakar mindre bittert än vanlig espresso, jag föredrar detta.
  • ’Pastile Leone’ är små godisar med olika smaker!

Tack igen Georgia!

Medicinsk bioteknik 5:e året, Università di Padova i norra Italien.