Till innehåll på sidan

Studentexpedition EECS

På Skolan för elektroteknik och datavetenskap finns inte några fysiska studentexpeditioner. För frågor om dina studier kontakta studentexpeditionen via webbformulären nedan. För enklare frågor, som till exempel passerkort och intyg, kan du vända dig till något av våra tre servicecenter.

Studentexpeditionen

Studentexpeditionen hjälper till med följande ärenden:

Tentamen

Här finns ingångar för dig som inte kan anmäla dig under anmälningstiden eller vill höja ett godkänt betyg. 

Anmälan

Anmälningstider

Examensarbete

Här kan du skicka in ärenden som gäller examensarbeten på grund- och avancerad nivå. 

Tenta

Resultat

Om din examinator har bekräftat att betygen skickats till utbildningsadministrationen och/eller du har väntat mer än 3 veckor på ditt resultat i Ladok så kan du kontakta oss här. 

Omprövning av betyg

För att vi ska kunna hantera ärendet gällande omprövning av betyg behöver du fylla i en särskild blankett.

Övrigt

Har du ett ärende som inte stämmer in på någon av de rubriker som finns här på sidan? Här kan du i så fall komma i kontakt med oss. 

Servicecenter

För frågor av praktisk karaktär besök något av våra servicecenter. De finns på tre adresser, varav två på campus Valhallavägen och ett på campus i Kista.

OBS: Det är endast Servicecenter i Kista som hanterar passerkortsfrågor (för Kistastudenter). Övriga passerkortsfrågor hanteras av KTH Entré.  Mer information om servicecenters öppettider och adresser

Med anledning till Covid-19 kan tiderna ha ändrats. 

Tillhör: Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)
Senast ändrad: 2021-01-19