Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Sök på tagg

Kategoriserade artiklar på KTHs webbplats.

Antal träffar: 2

  • Teknikens och naturvetenskapens didaktik

    Inom forskningsområdet Teknikens och naturvetenskapens didaktik (TN-didaktik) på KTH undersöker forskarna teknikämnets undervisningspraktik - varför, vad, hur och för vem - på samtliga undervisningsnivåer. Målet är att främja teknikämnets utveckling i svensk förskola, grund- och gymnasieskola och bli en av de främsta forskningsmiljöerna inom TN-didaktik, både nationellt och internationellt.

  • Institutionen för lärande

    En genomtänkt ansats till livslångt lärande är viktig för framtiden och för Sverige. Lärande på KTH har samlat forskning kring lärande i STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics), global kompetens och digitalt lärande för att kunna ta ett helhetsgrepp på forskning i lärande på alla nivåer, från förskolan till högskolan.