Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Sök på tagg

Kategoriserade artiklar på KTHs webbplats.

Antal träffar: 3

  • Personligare attityd stärker KTH

    Att förmedla en tydlig, rättvisande bild av KTH:s verksamhet blir allt viktigare i takt med att konkurrensen om studenter och projekt hårdnar. Därför har rektor beslutat om en gemensam kommunikationsstrategi för hela KTH. – För att stärka vårt varumärke behöver vi en sammanhållen strategi, en profil som är densamma för hela KTH, förklarar rektor Peter Gudmundson.

  • Med känsla för folkkär forskning

    När avhandlingen äntligen var klar ville Henrik Uggla skriva om forskningen på sitt eget sätt. Resultatet blev en storsäljare inom varumärkesbyggande.

  • ”Det är lönsamt att satsa på miljön”

    Stärkt varumärke, stolta medarbetare och sparade pengar. Att satsa på miljö och hållbarhet är lönsamt för företagen. Men det behövs säkrare metoder för att värdera miljö- och hållbarhetsinsatserna rätt, säger Magnus Enell, adjungerad professor på Industriell ekologi.