Mana Farshid

Universitetslektor
Telefon: 08 790 85 40
E-post: mana.farshid@indek.kth.se
Besöksadress:  Lindstedtsvägen 30  Rum: 554 

Nyckelområden/Forskningsintressen

  • Konsumentkommunikation e-WOM, varumärkesbilder och positionering
  • Digitala strategier och marknadsföring i olika kanaler
  • Artificiell intelligens och affärer
  • Kvantitativa och kvalitativa forskningsmetoder

Urval av publikationer

  • Vella, J., Wallström, Å., & Farshid, M. (2017). Financial services Apps: What makes the difference between a great and a ghastly review? Journal of Financial Services Marketing, 22(3), 132-138.
  • Treen, E., Pitt, L., Bredican, J., & Farshid, M. (2017). App service: How do consumers perceive the quality of financial service apps on smart devices? Journal of Financial Services Marketing, 22(3), 119-125.
  • Näppa, A., Farshid, M., Foster, T., (2014) “Employer Branding: Attracting & Retaining Talent in Financial Services”, Journal of Financial Service Marketing, Vol. 19, Issue 2, pp. 132-145
  • Robson K., Farshid, M., Bredican J., Humphrey S., (2013) “Making Sense of Online Consumer Reviews: A Methodology”, International Journal of Market Research, Vol. 55, No. 4

Undervisning

  • ME2094 Internetmarknadsföring
  • ME2095 e-businesstrategier
  • ME1039 Industriell Ekonomi och Entreprenörskap inom Media och IKT

Andra hemsidor