Anna Dadfar: ny affärsutvecklingscoach på KTH Innovation

Portsätt Anna Dadfar
Anna Dadfar är ny affärsutvecklingscoach på KTH Innovation. Hon kommer bland annat jobba med förinkubatorprogrammet och inom KTH:s samarbete med H&M Foundations Global Change Award, världens största innovationsutmaning för modeindustrin.
Publicerad 2022-12-21

Hej Anna Dadfar! Du har precis börjat jobba som affärsutvecklingscoach på KTH Innovation. Du har tidigare jobbat på Tele2, Almi, och Invest Sweden - berätta mer!

Vad är det du ska arbeta med?

Tre jobbkuriosa

• Jag har jobbat på Business Sweden i New Delhi i Indien. Där hjälpte jag svenska företag att komma in på den indiska marknaden och hantera kulturskillnaderna.
  • När jag jobbade på Getinge var jag ansvarig över lanseringen av en avancerad produkt, Freja Isolator, i mellanöstern. Jag lyckades sälja den första isolatorn i Suadiarabien!
  • På Tele2 var jag ansvarig för gränsöverskridande organisationsutveckling. Jag utvecklade mindre fungerande avdelningar och processer till bästa praxis. Det krävde både mycket diplomati och envishet!

Jag kommer att arbeta som affärsutvecklingscoach på KTH Innovation. Som coach blir mitt jobb att guida studenter, forskare och anställda på KTH när de utvecklar sina idéer. Mitt huvudfokus kommer att ligga på medicintekniska idéer, men jag kommer nog att bredda mig under de kommande månaderna. Jag kommer också att arbeta med vårt förinkubatorprogram, och inom vårt partnerskap med H&M Foundations Global Change Award , en global innovationsutmaning för att förändra modebranschen.

Berätta om din bakgrund och dina tidigare uppdrag!

Jag har en civilingenjörsexamen i Industriell Ekonomi från Linköpings Universitet, en tvärvetenskaplig utbildning med inriktning mot bioteknik och industriell marknadsföring. Sedan dess har jag skaffat mig sexton års nationell och internationell affärs- och chefserfarenhet inom många olika områden, som affärsutveckling, produktlansering, projektledning, marknadsetablering, försäljning och kvalitets- och förändringsledning.

I mina tidigare roller har jag haft förmånen att få arbeta med hundratals företag, från nygrundade startups till väletablerade företag. Jag har till exempel jobbat på Getinge International, Almi företagspartner, Tele2, Business Sweden och Invest Sweden.

Vad ser du mest fram emot med att jobba på KTH Innovation?

Jag är jättestolt över att bli en del av en så innovativ och internationell miljö som KTH. Jag är taggad på att bidra till ekosystemet på KTH Innovation, och att stödja innovationer som hjälper till att lösa de problem vi står inför i världen. Jag ser mig själv som en katalysator som coachar idéägare att nå sin potential snabbare. Jag hoppas kunna bidra till utvecklingen av nya teknologier och produkter, och så klart etableringen av framgångsrika startups.

Har du en idé?

Vill du diskutera din idé med Anna eller en av våra andra affärsutvecklingscoacher? Vi är alltid nyfikna på nya idéer och forskning från KTH!

Vårt stöd är konfidentiellt och helt gratis. Hör av dig till oss idag!