Erfarenheter från en framgångsrik karriär som forskare och entreprenör

Lunchseminarium med Professor Stefan Ståhl

Publicerad 2018-09-17

Nästa tillfälle i KTH Innovations populära föreläsningsserie där vi tar upp ämnen specifikt riktade mot forskare på KTH närmar sig. Den här gången har vi bjudit in Stefan Ståhl, professor i molekylär bioteknik vid proteinvetenskapliga institutionen på Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa, för att dela med sig av sin långa erfarenhet som forskare och entreprenör.

Professor Stefan Ståhl

Stefan Ståhl innehar ett antal patent och har publicerat över 190 vetenskapliga artiklar i internationellt erkända expertgranskade tidskrifter. Han är medgrundare till bioteknikföretagen Creative Peptides AB (1996), Affibody AB (1998), där han också verkade som Chief Scientist Officer under tiden bolaget växte från 4-65 anställda, Visual Bioinformatics AB (1999) och Atlas Therapeutics (2010). Han är också medlem i styrelsen i KTH Holding.

Stefan Ståhl kommer dela med sig av sin kunskap och sina erfarenheter från en framgångsrik karriär som forskare och entreprenör. Vilka fördelar och möjligheter har du som forskare på KTH? När är det rätt tid att bolagisera? Vilka fallgropar finns under kommersialiseringsprocessen?

Gustav Notander, Affärsutvecklingscoach på KTH Innovation gör Stefan Ståhl sällskap för att diskutera dessa frågor, och de kommer också att lämna gott om tid för dig att ställa dina egna.

Vi ses i Fantum på Lindstedtsvägen 24, plan 5, den 2/10, 11.30-13.00. Vi bjuder på en lätt lunch.

Registrera dig här.

Nästa deadline för KTH Innovations finansieringsprogram VFT närmar sig

Nästa ansökningsperiod för KTH Innovations framgångrika finansieringsprogram Verifiering för Tillväxt (VFT) är öppen tills mitten av oktober. Om du är forskare på KTH och vill söka finansiering från KTH Innovation, kontakta oss så hjälper vi dig med din ansökan.