Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

FAQ

Här hittar du svar på vanliga frågor.

Kapacitet

Teknikringen 1 kan ta 150 gäster.

Kostnad 

Arenan och Torget är gratis att använda. 

Mat och dryck 

Det går bra att äta och dricka på både Torget och Arenan. 

Tillgänglighet 

Eventytorna på entréplan har inga trappsteg. Det finns en hiss till övre planet.  

Det finns inga hörslingor på Arenan eller Torget.

Wifi 

Om du har gäster som inte kan använda eduroam, vänd dig till IT-support för att beställa gästkonto för access till det trådlösa nätverket KTH OPEN. Mer information .

Det finns också ett trådlöst wifi på Teknikringen 1 som heter openlab. Kontakta KTH Innovation  om du behöver lösenord. 

Behöriga 

Anvisning om användning av lokaler på Teknikringen 1 (pdf 144 kB)

Stöd 

KTH Innovation bistår med viss vägledning och stöd vid event i de öppna eventytorna. Bokning av eventstöd och mycket annat matnyttigt inför events finns på KTH:s Intranät .

Vem kan boka?

Ytorna kan bokas av personal vid KTH för event där KTH är avsändare. Eventytorna är inte bokningsbara för externa organisationer. 

Entréskärmar

Vid entrén till Teknikringen 1 finns två digitala skärmar, som kan användas om om event på Torget eller Arenan är av allmänt intresse. Följ i så fall dessa rutiner.

Viktiga telefonnummer 

112 Nödnummer 

Ska användas vid akuta nödsituationer då det är fara för liv, egendom eller miljö. En nödsituation är när du snabbt behöver hjälp från ambulans, räddningstjänst, polis. 

KTH:s larmnummer (08 790) 7700 

För att informera KTH om särskilda händelser som bland annat allvarliga olyckor, hot och brand som inträffat på KTH eller på annat sätt berör KTH

KTH:s Servicenummer (08 790) 9200 

På servicenummer 9200 hjälper de till att förmedla ditt ärende till rätt avdelning, till exempel frågor om städning och kvarglömda saker. Mån-Fre 8:00- 16:30.

IT support (08 790) 6600

För problem med AV-utrustning. Mån-Fre 8:00- 16:30.