Unite! presenterar sin strategiska färdplan mot öppen vetenskap i den digitala tidsåldern

En handfull personer läser i ett dokument framför ett kärl med vatten och viss växtlighet och med en
Publicerad 2022-03-24

Den innehåller mål, rekommendationer och åtgärder som alliansens universitet kan främja för att göra Unite! till en europeisk drivkraft för öppen vetenskap och innovation senast 2023.

Unite! har presenterat alliansens strategiska färdplan mot öppen vetenskap (open science). Förslaget innehåller en uppsättning mål och rekommendationer som universitet och skolor bör främja, utveckla och omvandla till åtgärder, omarbetningar och incitament, för att främja antagandet av öppna vetenskapsmetoder, principer och mål i alliansens alla partneruniversitet.

Läs mer i den engelska artikeln

Innehållsansvarig:Kjell Carli
Tillhör: Om KTH