Transporttema i nya KTH&Co

KTH&Co nummer 2-2011
Nya numret av KTH&Co ute nu. Foto: Jann Lipka
Publicerad 2011-06-10

Nya idéer och tydligare ingångar för näringslivet. Med en strategisk plattform kopplar KTH greppet om transportfrågorna. Transportplattformen är ett av inslagen i temat om transport i årets andra nummer av tidningen KTH&Co.

Ett annat inslag i temat handlar om Centrum för Transportstudier på KTH. Skenande kostnader i spårprojekt och hur man kan komma till rätta med detta är ett annat inslag.

Av det övriga innehållet i det nya numret av KTH&Co kan nämnas ett reportage om kemiföretaget AkzoNobel där det jobbar många alumner från KTH, en porträttintervju med Evelina Ögren, 2009 års vinnare av Future Female Leader Award, samt en artikel om den framgångsrika digitala distributionsplattformen för ljud, Soundcloud.

Information om KTH&Co och hur du prenumererar på tidningen.

Håkan Soold