Extrajobb för KTH-studenter

Den planerade telefonkampanjen kommer inte genomföras under hösten 2017. Håll utkik inför nästa omgång då vi kommer rekrytera ett gäng studenter som vill hjälpa oss att återkoppla till våra donatorer och knyta kontakt med alumner via telefon.

Höstens telefonkampanj är framskjuten och kommer inte genomföras hösten 2017.

Ansök här

Telefonkampanj 2017

Under hösten 2017 genomför KTH för fjärde gången en telefonkampanj i syfte att återkoppla till KTH:s alumner. Denna gång ligger fokus på att informera om Campus 100 och den nya engagemangsplattformen KTH Opportunities. Jobbet är ett perfekt extraknäck för dig som är student på KTH och har lite tid över på kvällar och helger mellan den 16 september och 15 oktober 2017.

Bakgrund

KTH Opportunities Fund lanserades 2012 för att ge alumner (tidigare studenter) och vänner en möjlighet att vara med och göra en skillnad för studenter och unga forskare. KTH Opportunities samlar in finansiellt stöd och donationer i form av tid (volontärarbete). Fonden har hittills fått in mer än 2 miljoner kronor som går till student- och forskarprojekt samt kursavgift för internationella studenter.

Rollbeskrivning

Uppdraget innebär att ta kontakt med KTH-alumner och donatorer via telefon. Syftet med kampanjen är att återknyta kontakt med alumner vi tappat kontakten med på ett personligt sätt och ta reda på var de har hamnat efter att de tog examen, informera dem om vad som händer på KTH just nu, samt informera dem om hur de kan engagera sig i KTH. Vi vill stärka relationen med våra alumner och erbjuda dem en möjlighet att fortsätta sitt engagemang för KTH i dag och i framtiden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Genomföra telefonsamtal till utvalda KTH-alumner och prata med dem om deras upplevelser på KTH
  • Återkoppla till donatorer (personer som gett en gåva till KTH Opportunities Fund) och tacka dem för deras stöd samt informera dem om vart pengarna gått
  • Informera alumner och donatorer om Campus 100 och KTH Opportunities
  • Uppdatera alumners kontaktuppgifter (arbetslivsinformation etc)
  • Fråga alumner och donatorer om feedback på verksamheten

Kvalifikationer

  • Utmärkta kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska
  • Utmärkt förmåga att lyssna och förmåga att bygga långsiktiga relationer
  • Vi ser gärna att du är social och gillar att prata med nya människor och tycker det är lätt att lära känna folk snabbt
  • Datorvana (utbildning kommer att ges för ett specifikt program)
  • Punktlighet och ha möjlighet att jobba kvällar och helger (ca 20 timmar i veckan under en treveckorsperiod)  

Fördelar med rollen

  • Roligt och fartfyllt jobb med möjlighet att komma i kontakt med alumner ute i näringslivet
  • Ett tillfälle att utveckla värdefulla färdigheter som kommer att gynna både ditt studentliv och din framtida karriär, inklusive kommunikation, teamwork och förmågan att förhandla. Du kommer att få en endagsutbildning inom kommunikation och relationsbyggande.  
  • En unik chans att bidra positivt till KTH:s utveckling

Tid för skift och datum för kampanjen

Utbildningsdagar kommer att hållas helgen 16-17 september. Närvaro är obligatorisk. Kampanjen pågår från 19 september till 15 oktober med eventuell möjlighet för lite fler pass efter det. Minimumkrav är att jobba 15 timmar i veckan under den här perioden (i genomsnitt 4 pass/vecka). De personer som sedan uppfyller de utsatta kraven på arbetstimmar genom kampanjen får även betalt för utbildningsdagen.

Arbetstiden ligger på ca 6 timmar alla dagar utom måndag och lördag med start kl 17.00 på vardagar och kl 13.00 på helger.

Lön
Timlön gäller och den ligger på 145 kr/tim med tillägg för obekväm arbetstid på helger.

Ansökningsprocessen

Skicka in din ansökan via formuläret nedan. Sista ansökningsdag: 28 maj 2017.

Vi kommer genomföra intervjuer i slutet av maj och de håller på i ca 20 minuter. Om du sedan går vidare kommer du att informeras inom ett par dagar.

Till sidans topp