Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Nyhetsflöde

Logga in till din kurswebb

Du är inte inloggad på KTH så innehållet är inte anpassat efter dina val.

I Nyhetsflödet hittar du uppdateringar på sidor, schema och inlägg från lärare (när de även behöver nå tidigare registrerade studenter).

Juni 2017
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 7 juni 2017
 
April 2017
En person gillar inlägget
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 27 april 2017
 
Mars 2017
under Allmänt

Lärare Johan Boye skapade sidan 26 augusti 2014

Lärare kommenterade 19 september 2014

Något problem med kurswebben har hindrat mig att lägga upp en länk till dagens bilder på sidan för föreläsningar. Men de kan laddas ned härifrån:

https://www.csc.kth.se/~jboye/teaching/logik/F4.pdf

Mvh Johan.

Lärare kommenterade 19 september 2014

Nu finns det utlovade länken på sidan för föreläsningar. Ursäkta strulet!

Mvh Johan,

Lärare Johan Boye ändrade rättigheterna 28 augusti 2015

Kan därmed läsas av alla och ändras av lärare.
En användare har tagit bort sin kommentar
En användare har tagit bort sin kommentar
Lärare kommenterade 21 september 2016

Vad jag kan se stämmer de överens

kommenterade 2 januari 2017

Finns det någonstans, i boken t.ex. som man kan läsa om det som gicks igenom under föreläsning 12?

En användare har tagit bort sin kommentar
kommenterade 18 mars 2017

I bevisexemplet för ∀x-eliminering på föreläsning 5, ska inte rad 2 då innehålla [f(s)/x] istället för [x/f(s)]?

kommenterade 30 mars 2017

Hej,

i föreläsning nr 4 (sida 5) under Exempel, så vore det bra om någon kunde förklara när man ska använda 

pil -->?

tecknet /\ ?

eller \/ ?

"Alla människor har en mamma" detta blir en pil enligt exemplet. Är det ordet "har" som gör det eller?

Och vilka ord är det som orsaker de två andra tecknen " /\ " och " \/ " ?

Ett exempel på varje tecken och kort förklara hur man ska resonera vore tacksamt.

En användare har tagit bort sin kommentar
kommenterade 31 mars 2017

@Felix: Sweet! Tack så mycket! Uppskattar ditt svar :)

 
Februari 2017
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 3 februari 2017
kommenterade 4 februari 2017

Jag har inte heller fått något resultat inrapporterat.

kommenterade 6 februari 2017

Inga resultat här heller.

 
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 2 februari 2017
En användare har tagit bort sin kommentar
 
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 1 februari 2017
 
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 27 januari 2017
kommenterade 1 februari 2017

Finns det andra tillfälle att redovisa labbarna den här terminen?

 
Januari 2017
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 11 januari 2017
 
December 2016
under Allmänt

Lärare Johan Boye skapade sidan 26 augusti 2014

kommenterade 11 september 2014

Befinner sig övningsgrupperna såsom: grupp 1 - övningsal 1 i listan, 2rupp 2 - övningsal 2 i listan, osv?

Lärare kommenterade 11 september 2014

Ja, exakt så!

Mvh Johan.

kommenterade 12 september 2014

Hur tar man reda på vilken övningsgrupp man tillhör?

Lärare kommenterade 12 september 2014

Jag har nu lagt till informationen om vilken övningsgrupp man tillhör till kurshemsidan (under rubriken Övningar). Tack för påpekandet!

Mvh Johan.

Lärare Johan Boye ändrade rättigheterna 28 augusti 2015

Kan därmed läsas av alla och ändras av lärare.
kommenterade 1 oktober 2015

Skulle vara trevligt med datum utsatta för övningarna.

En användare har tagit bort sin kommentar
kommenterade 29 september 2016

Ja, datum tack.

En användare har tagit bort sin kommentar
 
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 1 december 2016
 
November 2016
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 23 november 2016
En användare har tagit bort sin kommentar
kommenterade 24 november 2016

Jag ställer samma fråga som en annan gjorde nyligen: Kan man redovisa labb 2 vid detta labbpass?

kommenterade 24 november 2016

De har svarat att man kan. Men alla som gör lab1 har prio

kommenterade 24 november 2016

Ok. Skulle ju vara skönt om man kunde göra det redan nu. Första formella redovisningspasset för labb 2 är ju tre veckor bort.

 
Augusti 2016
Lärare Johan Karlander skrev inlägget 24 augusti 2016
 
Oktober 2015
Artem Los skrev inlägget 6 oktober 2015
kommenterade 6 oktober 2015

Detta är relaterat till fråga 2d-e, dvs, för att översätta "max 1 pixel är tänd...".

kommenterade 6 oktober 2015

Flyttade frågan under Hemtal.

Lärare kommenterade 7 oktober 2015

Nej, använd bara de logiska symboler som vi har introducerat i kursen, dvs \(\wedge, \vee, \neg, \rightarrow, \exists, \forall, =\)  (och parenteser och kommatecken). Det är enbart för dessa symboler vi har definierat regler i naturlig deduktion, så därför håller vi oss till den uppsättningen. / Mvh Johan.

 
April 2015
Schemahändelse Datorlaboration, 20 maj 2015 10:00
Ändrades av schemahandläggare 21 april 2015
Visa fler liknande händelser (2)
Schemahändelse Datorlaboration, 21 maj 2015 10:00
Ändrades av schemahandläggare 21 april 2015
Schemahändelse Omtenta, 8 april 2015 08:00
Ändrades av schemahandläggare 24 mars 2015
Januari 2015
under Allmänt

Lärare Johan Boye skapade sidan 25 augusti 2014

Lärare kommenterade 13 november 2014

Hej! På begäran har jag lagt länkar till förra årets tenta och omtenta med lösningsförslag från sidan Examination. / Mvh Johan.

Lärare kommenterade 13 november 2014

CSCs studerandeexpedition har bett mig meddela att om någon har problem med att anmäla sig till tentan så bör man ta kontakt med studerandeexpeditionen (hus E, 4tr) i god tid innan tentaanmälningstiden tar slut (vilket den gör 21 dec). / Mvh Johan

kommenterade 20 december 2014

Det står i tentan att formelblad är bifogade. Det vore bra om dessa kunde läggas upp här

Lärare kommenterade 22 december 2014

Hej! De formelblad som kommer att delas ut på tentan är de som ni kan ladda ned från sidan med föreläsningsbilder. Ladda ned alla pdf-filer med rubriken "Regler" från föreläsning 2, 5, 12 och 14. / Mvh Johan.

kommenterade 1 januari 2015

Hej, lösningsförslagen för omtentan 2014 uppg. 5 hänvisar till omtentan 2010, står den att finna på webben? 

Lärare kommenterade 2 januari 2015

Hej! Nu har jag lagt upp en länk till denna omtenta ovan. / Mvh Johan.

En användare har tagit bort sin kommentar

Lärare Johan Boye ändrade rättigheterna 28 augusti 2015

Kan därmed läsas av alla och ändras av lärare.
 
Maj 2014
Schemahändelse Omtenta, 2 juni 2014 14:00
Ändrades av schemahandläggare 16 maj 2014
Visa fler liknande händelser (1)
Schemahändelse Omtenta, 12 mars 2014 08:00
Ändrades av schemahandläggare 26 februari 2014
September 2013
under Allmänt

Administratör Malin Jansson skapade sidan 29 augusti 2013

Lärare Dilian Gurov ändrade rättigheterna 20 september 2013

Kan därmed läsas av alla inloggade användare och ändras av lärare.

Lärare Johan Boye ändrade rättigheterna 26 augusti 2015

Kan därmed läsas av alla och ändras av lärare.