Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

News feed

Log in to your course web

You are not logged in KTH, so we cannot customize the content.

In the News feed, you find updates for pages, schedule and posts from teachers (when aimed also at earlier registered students).

June 2017
Teacher Johan Karlander posted 7 June 2017
 
April 2017
One person like the post
Teacher Johan Karlander posted 27 April 2017
 
March 2017
under General

Teacher Johan Boye created page 26 August 2014

Teacher commented 19 September 2014

Något problem med kurswebben har hindrat mig att lägga upp en länk till dagens bilder på sidan för föreläsningar. Men de kan laddas ned härifrån:

https://www.csc.kth.se/~jboye/teaching/logik/F4.pdf

Mvh Johan.

Teacher commented 19 September 2014

Nu finns det utlovade länken på sidan för föreläsningar. Ursäkta strulet!

Mvh Johan,

Teacher Johan Boye changed the permissions 28 August 2015

Kan därmed läsas av alla och ändras av lärare.
One user removed his/her comment
One user removed his/her comment
Teacher commented 21 September 2016

Vad jag kan se stämmer de överens

commented 2 January 2017

Finns det någonstans, i boken t.ex. som man kan läsa om det som gicks igenom under föreläsning 12?

One user removed his/her comment
commented 18 March 2017

I bevisexemplet för ∀x-eliminering på föreläsning 5, ska inte rad 2 då innehålla [f(s)/x] istället för [x/f(s)]?

commented 30 March 2017

Hej,

i föreläsning nr 4 (sida 5) under Exempel, så vore det bra om någon kunde förklara när man ska använda 

pil -->?

tecknet /\ ?

eller \/ ?

"Alla människor har en mamma" detta blir en pil enligt exemplet. Är det ordet "har" som gör det eller?

Och vilka ord är det som orsaker de två andra tecknen " /\ " och " \/ " ?

Ett exempel på varje tecken och kort förklara hur man ska resonera vore tacksamt.

One user removed his/her comment
commented 31 March 2017

@Felix: Sweet! Tack så mycket! Uppskattar ditt svar :)

 
February 2017
Teacher Johan Karlander posted 3 February 2017
commented 4 February 2017

Jag har inte heller fått något resultat inrapporterat.

commented 6 February 2017

Inga resultat här heller.

 
Teacher Johan Karlander posted 2 February 2017
One user removed his/her comment
 
Teacher Johan Karlander posted 1 February 2017
 
Teacher Johan Karlander posted 27 January 2017
commented 1 February 2017

Finns det andra tillfälle att redovisa labbarna den här terminen?

 
January 2017
Teacher Johan Karlander posted 11 January 2017
 
December 2016
under General

Teacher Johan Boye created page 26 August 2014

commented 11 September 2014

Befinner sig övningsgrupperna såsom: grupp 1 - övningsal 1 i listan, 2rupp 2 - övningsal 2 i listan, osv?

Teacher commented 11 September 2014

Ja, exakt så!

Mvh Johan.

commented 12 September 2014

Hur tar man reda på vilken övningsgrupp man tillhör?

Teacher commented 12 September 2014

Jag har nu lagt till informationen om vilken övningsgrupp man tillhör till kurshemsidan (under rubriken Övningar). Tack för påpekandet!

Mvh Johan.

Teacher Johan Boye changed the permissions 28 August 2015

Kan därmed läsas av alla och ändras av lärare.
commented 1 October 2015

Skulle vara trevligt med datum utsatta för övningarna.

One user removed his/her comment
commented 29 September 2016

Ja, datum tack.

One user removed his/her comment
 
Teacher Johan Karlander posted 1 December 2016
 
November 2016
Teacher Johan Karlander posted 23 November 2016
One user removed his/her comment
commented 24 November 2016

Jag ställer samma fråga som en annan gjorde nyligen: Kan man redovisa labb 2 vid detta labbpass?

commented 24 November 2016

De har svarat att man kan. Men alla som gör lab1 har prio

commented 24 November 2016

Ok. Skulle ju vara skönt om man kunde göra det redan nu. Första formella redovisningspasset för labb 2 är ju tre veckor bort.

 
August 2016
Teacher Johan Karlander posted 24 August 2016
 
October 2015
Artem Los posted 6 October 2015
commented 6 October 2015

Detta är relaterat till fråga 2d-e, dvs, för att översätta "max 1 pixel är tänd...".

commented 6 October 2015

Flyttade frågan under Hemtal.

Teacher commented 7 October 2015

Nej, använd bara de logiska symboler som vi har introducerat i kursen, dvs \(\wedge, \vee, \neg, \rightarrow, \exists, \forall, =\)  (och parenteser och kommatecken). Det är enbart för dessa symboler vi har definierat regler i naturlig deduktion, så därför håller vi oss till den uppsättningen. / Mvh Johan.

 
April 2015
Event Datorlaboration, 20 May 2015 10:00
Changed by scheduling staff 21 April 2015
Show more similar (2)
Event Datorlaboration, 21 May 2015 10:00
Changed by scheduling staff 21 April 2015
Event Omtenta, 8 April 2015 08:00
Changed by scheduling staff 24 March 2015
January 2015
under General

Teacher Johan Boye created page 25 August 2014

Teacher commented 13 November 2014

Hej! På begäran har jag lagt länkar till förra årets tenta och omtenta med lösningsförslag från sidan Examination. / Mvh Johan.

Teacher commented 13 November 2014

CSCs studerandeexpedition har bett mig meddela att om någon har problem med att anmäla sig till tentan så bör man ta kontakt med studerandeexpeditionen (hus E, 4tr) i god tid innan tentaanmälningstiden tar slut (vilket den gör 21 dec). / Mvh Johan

commented 20 December 2014

Det står i tentan att formelblad är bifogade. Det vore bra om dessa kunde läggas upp här

Teacher commented 22 December 2014

Hej! De formelblad som kommer att delas ut på tentan är de som ni kan ladda ned från sidan med föreläsningsbilder. Ladda ned alla pdf-filer med rubriken "Regler" från föreläsning 2, 5, 12 och 14. / Mvh Johan.

commented 1 January 2015

Hej, lösningsförslagen för omtentan 2014 uppg. 5 hänvisar till omtentan 2010, står den att finna på webben? 

Teacher commented 2 January 2015

Hej! Nu har jag lagt upp en länk till denna omtenta ovan. / Mvh Johan.

One user removed his/her comment

Teacher Johan Boye changed the permissions 28 August 2015

Kan därmed läsas av alla och ändras av lärare.
 
May 2014
Event Omtenta, 2 June 2014 14:00
Changed by scheduling staff 16 May 2014
Show more similar (1)
Event Omtenta, 12 March 2014 08:00
Changed by scheduling staff 26 February 2014
September 2013
under General

Administrator Malin Jansson created page 29 August 2013

Teacher Dilian Gurov changed the permissions 20 September 2013

Kan därmed läsas av alla inloggade användare och ändras av lärare.

Teacher Johan Boye changed the permissions 26 August 2015

Kan därmed läsas av alla och ändras av lärare.