Surfa med högre träffsäkerhet/Surfing for relevant results

Tid: Tisdag 19 mars 2013 kl 12:15 - 13:00 2013-03-19T12:15:00 2013-03-19T13:00:00

Kungliga Tekniska högskolan
Akademiskt resurscentrum (ARC)

Plats: ARC, KTH Huvudbibliotek

Info:

Lunchseminarium inom ARC

The seminar will be held in Swedish or English, depending on the listeners' wishes.

Målgrupp/target group: studenter/students

Antal platser/seats limited to: 20

Ingen föranmälan krävs

Administratör Sara Nyberg skapade händelsen 9 januari 2013

Sara Nyberg taggade med lunchseminarium, vt 2013 och ARC. 9 januari 2013

Administratör Janos Navay redigerade 30 januari 2013

Time:Tuesday 19 March 2013 at 12:15 - 13:00¶

Location:  ARC, KTH Huvudbibliotek                                                     ¶

The seminar will be  held in Swedish or English, depending on the listeners' wishes.¶

Speaker: Roger Bishop, Information Retrieval and Learning¶

Jag kommer att visa några av de olika informationskällor som KTH:are har tillgång till, både inom och utanför KTH, och hur man kan få ett hanterbart antal relevanta resultat genom val av relevanta sökbegrepp och en effektiv sökning i relevanta källor.¶

I shall talk about some of the information resources available to students and staff at KTH, and how you can obtain a manageable number of relevant results by choosing relevant search terms and performing an effective search in relevant databases.¶

Administratör Janos Navay redigerade 30 januari 2013

Surfa med högre träffsäkerhet/Surfing for relevant results

Time:Tuesday 19 March 2013 at 12:15 - 13:00¶ Location:  ARC, KTH Huvudbibliotek

Administratör Janos Navay redigerade 31 januari 2013

¶ The seminar will be  held in Swedish or English, depending on the listeners' wishes.

Lunchseminarium inom ARC¶

Målgrupp/target group: studenter/students¶

Lunchseminarium inom ARC.Antal platser/seats limited to: 20¶

Ingen föranmälan krävs

Administratör Sara Nyberg ändrade rättigheterna 1 februari 2013

Kan därmed läsas av alla och ändras av sara nyberg (sarany@kth.se).
Feedback Nyheter