Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Nyhetsflöde

Logga in till din gruppwebb

Du är inte inloggad på KTH så innehållet är inte anpassat efter dina val.

Du är inte inloggad. för att delta i diskussionen.

Nedan är de senaste inläggen, kommentarerna, redigeringarna osv. De med senaste aktivitet kommer först.

November 2020
Niklas Rosencrantz skrev inlägget 15 november 2020
Administratör kommenterade 19 november 2020

Hej Niklas!

Yup, that sounds like a typo.  I have alerted an editor for that department.  Thanks!

 
Februari 2020
Niklas Rosencrantz skrev inlägget 9 november 2019

Niklas Rosencrantz taggade med webb och Förslag till förbättringar. 9 november 2019

Administratör kommenterade 13 januari 2020

Jag skickar vidare ärendet till de som jobbar med kursinformationssidorna. Ber dem ta kontakt med dig om det finns frågor!

kommenterade 14 januari 2020

The problem is that the text is incorrect in KOPPS. The Abstract in English says:

<p>This is a project-/implementation-/lab- based course that enhances and extends the understanding of modern networked systems security. It builds on the preparation of students through theNetworked Systems Securitycourse (EP2500). It seeks to hone the ability to deal with open-ended, real-world engineering problems, as well as prepare for independent work on related topics.</p><p>The course hones students understanding of concepts and technologies and common security requirements across various systems. It elaborates how features of each system determine the state-of-the-art of security solutions and how design decisions should be made for effective and efficient security solutions. This project-oriented course gives students the opportunity to deal with real-world problems and gain strong insights on implementation; it prepares them for further work in the industry, towards an MSc thesis, and possibly later Licentiate/PhD work, on any topic related to network and system security.</p>

What is needed is for someone who has KOPPS permission to edit this page to correct the problem.

Administratör Mikael Lamming korrigerade 18 februari 2020

Hej, det är en ytterst liten issue på sidan om kurs EP2520. Dels så råkar det skrivas utan mellanslag i texten när man hänvisar till en tidigare kurs

"theNetworked Systems Securitycourse"

Det skulle vara mer rätt och läsligt om det skrevs med mellanslag dvs "the Networked Systems Security course".

https://www.kth.se/student/kurser/kurs/EP2520?l=en

Jag tänker också att det vore trevligt om det alltid blev en länk till varje annan kurs man nämner, kanske mha någon (egen) tagg eller liknande.

Papansson dfsfdsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

Administratör Mikael Lamming korrigerade 18 februari 2020

Hej, det är en ytterst liten issue på sidan om kurs EP2520. Dels så råkar det skrivas utan mellanslag i texten när man hänvisar till en tidigare kurs

"theNetworked Systems Securitycourse"

Det skulle vara mer rätt och läsligt om det skrevs med mellanslag dvs "the Networked Systems Security course".

https://www.kth.se/student/kurser/kurs/EP2520?l=en

Jag tänker också att det vore trevligt om det alltid blev en länk till varje annan kurs man nämner, kanske mha någon (egen) tagg eller liknande.

Papansson dfsfdsssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss

 
Januari 2020
Vladislav Korenivski skrev inlägget 8 januari 2020
Administratör kommenterade 8 januari 2020

Which course would that be?  There is probably better places than this to announce that.

Vladislav Korenivski korrigerade 8 januari 2020

HVT2020: the course is cancelled due to too few registered participants.

 
Oktober 2019
Viggo Kann skrev inlägget 4 juni 2016
Administratör kommenterade 7 juni 2016

Hej Viggo, tack för feedback! Jag för detta vidare.

Mvh Maritn

Administratör kommenterade 22 oktober 2019

Hej Viggo!  Det här har blivit liggande oprioriterat löjligt läge (för kurswebbarnas del minskar ju relevansen stadigt i och med att KiP och Canvas tar över deras roll).  Men nu är det i alla fall gjort.  :-)

Ordboken använder vi då och då för diverse system, så tack för den länken!

 
Augusti 2019
Niklas Rosencrantz skrev inlägget 1 augusti 2019
Administratör kommenterade 5 augusti 2019

Det är riktigt, användare kan inte ta bort grupper.  Det de kan göra är att se till att gruppen är sluten och plocka bort alla gruppmedlemmar.  Eftersom du redan uppfyllt det villkoret så plockar jag bort gruppen.

 
Februari 2019
Niklas Rosencrantz skrev inlägget 9 februari 2019

Niklas Rosencrantz taggade med buggrapport, Google och metadata. 9 februari 2019

Niklas Rosencrantz korrigerade 9 februari 2019

Hej igen! Det syns CSS-kod där det inte borde vara det om man söker i Google på nån profil. Då kommer det kod i undertexten i Google. Förut hette detta "meta-taggar" där man taggade vilken text man ville att sökmotorer skulle visa. Jag använder Firefox och Windows 10 Pro.

alund.png

Administratör kommenterade 9 februari 2019

Hej!  Tack för felrapporten!  Det verkar bara vara vissa profiler som har felet (jag får samma resultat som du när jag söker på "anders lundgren kth" men om jag söker på "rasmus kaj kth" i stället så får jag en korrekt träff).   Så jag antar att felet antingen är nyss introducerat eller nyligen fixat.  Jag har skickat rapporten vidare till de som har hand om profilsidorna (de är en separat app nu, och inte längre en del av social).

 
Januari 2019
Niklas Rosencrantz skrev inlägget 13 januari 2019

Niklas Rosencrantz taggade med buggrapport. 13 januari 2019

Administratör kommenterade 14 januari 2019

Tack för infon - det ska vi titta närmare på!

Administratör kommenterade 17 januari 2019

Det var ju pinsamt ...  Men nu ska det vara åtgärdat.

kommenterade 19 januari 2019

Jag kan bekräfta att det ser bra ut nu! Keep up the good work....

 
Mars 2018
Ramis Örlü skrev inlägget 19 mars 2018
Administratör kommenterade 20 mars 2018

The calendar for a group or course (in social) does not actually allocate a room, so you might want to either contact the scheduling staff at schema@kth.se or book the room in the Exchange (email) system, depending on if the room is available for course scheduling or not.

A good future solution would probably be to integrate the group calendar in social with the exchange calendar, as it already is integrated with the schedule system (TimeEdit).  But I'm not aware of any plans to do that, so I guess it would involve some politics to get it decided.

kommenterade 20 mars 2018

Thanks for your time Rasmus! I might have been unclear. This is an internal seminar room which we have at our department, hence it is not in the hand of schema@. We just wanted to use Social to have calender so that staff can book it and see its booking. This works fine, it is just annoying to enter the booking for repeating events.

 
Oktober 2017
Johan Montelius skrev inlägget 20 oktober 2017
Administratör kommenterade 25 oktober 2017

Hej,

Vi hoppas att i närtid förtydliga den texten. Om behovet efter det fortfarande finns att kunna plocka bort den får vi tittat vidare på det.

Mvh Mikael

 
Februari 2017
En person gillar inlägget
Christoffer Möckelind skrev inlägget 7 februari 2017
Administratör kommenterade 8 februari 2017

Hej Christoffer!

Tack för ditt inlägg. Vi tittar nu på hur vi kan integrera delar av Social med Canvas. Det vore bra att förstå vad det är du tycker är bättre i Social? Och vad du tycker fungerar mindre bra i Canvas?

/Åsa

 
Januari 2017
Niklas Rosencrantz skrev inlägget 29 januari 2017

Niklas Rosencrantz taggade med Språkval. 29 januari 2017

Niklas Rosencrantz korrigerade 29 januari 2017

Don't use flags to indicate languages!¶

Flaggor betyder länder och inte språk.

Man ska inte visa flaggor för att välja språk. Läs mer här.

Niklas Rosencrantz korrigerade 29 januari 2017

Don't use flags to indicate languages!¶ Flaggor betyder länder och inte språk.

Man ska inte visa flaggor för att välja språk. Läs mer här. ("Don't use flags to indicate languages!").

 
September 2016
Viggo Kann skrev inlägget 23 september 2016
Administratör kommenterade 28 september 2016

Hej Viggo!

Tanken är att det ska finnas under "Tjänster" när pilotfasen är slut, men får man en länk under "Kurser" så länkar till Canvasaktiviteten!

Mvh Martin

kommenterade 28 september 2016

Martin skrev "får man en länk under "Kurser" så länkar till Canvasaktiviteten".

Var då? Jag har ingen länk under menyn "Kurser" till Canvasaktiviteter.

Administratör kommenterade 28 september 2016

Om man har en kurs som är skapad automatiskt så får man en länk under "Kurser", men jag såg nu att den kursen du är lärare på i Canvas inte gick att köra med automatik då kursomgången inte fanns i KOPPS. När den istället skapades manuellt så finns inte länken mellan den personligen menyn och Canvaskursen, men jag tar med mig detta som feedback...

Både registrerade studenter och lärare på kursen får en länk under "Kurser".

Mvh Martin

kommenterade 28 september 2016

Jag har två Canvaskurser, och en av dom, LH216V, har kursomgång i Kopps där jag står som lärare, men ändå finns ingen länk till Canvas under "Kurser" i personliga menyn.

Administratör kommenterade 28 september 2016

Hmm, märkligt. Det som skulle kunna strula är möjligen att den är opublicerad, för att studenter ska kunna se kursen (och få länken under Kurser) behöver den vara publicerad men det ska inte gälla lärare. Kan du testa att publicera den och se om det hjälper?

Mvh Martin

Administratör kommenterade 28 september 2016

Hej,

Jag prenumerar på kursen och får upp den i PM. Se bilden.

Bild

Mvh Mikael

kommenterade 28 september 2016

Hej,

Jag använder Canvas i min pågående kurs ML1318. Hos mig finns en länk från kurser till min kurs kth.se/social webb-sida men inte till Canvas. Håller med att det bör vara en länk där till Canvas sida.

Hälsningar, Nihad 

kommenterade 28 september 2016

Mikael, jag har också en länk till kursen i personliga menyn, och precis som Nihad skriver går länken till kurswebben. Det är så det ska vara också, för det är ju kurswebben som är huvudingång för kursen. Men av Martins förklaring trodde jag att det skulle dyka upp en extra länk till kursen i Canvas. Jag provade att publicera kursen, men det hade ingen påverkan på personliga menyn, och inte heller dök det upp någon länk till Canvas på kurswebben. Eftersom kursen inte är klar i Canvas så har jag nu avpublicerat den igen.

Jag fick leta en hel del på KTH-webben för att hitta en länk till Canvas. Till slut hittade jag en genom att gå från lärarstödswebbens Canvassida till näst sista menyalternativet Learn how to use Canvas och där klicka på Canvas at KTH. Det känns som om KTH vill göra det väldigt svårt att komma åt Canvas för den som inte är registrerad på en kurs i Canvas.

Administratör kommenterade 29 september 2016

Hej,

Om man tittar noga på bilden jag skickade upp ser man texten "HT161" under kursnamnet. Det är en länk till Canvas (in till den specifika kursen), som jag tror du efterfrågar. Finns den inte där för dig så är det något som inte fungerar som det är tänkt.

Mvh Mikael

kommenterade 29 september 2016

Tack Mikael! Jag hade inte uppmärksammat att det stod HT161 bredvid länken (även i min egen meny) och att det syftade på Canvas. Då vet jag hur man kommer till Canvas enkelt, men det är nog många som inte förstår detta. Jag antar att den som prenumererar på flera kursomgångar för samma kurs får upp en lista med länkar (t ex VT152 HT161). Det borde tydliggöras vad dessa länkar är. Ett förslag är att om det bara finns en kursomgång i listan kan den heta "lärplattform", och om det finns flera kursomgångar skrivs "lärplattform för VT2016 Eng (per 3), VT2016 Sve (per 4)", där samma kursomgångsförkortningar som i vänstermenyn på kurswebben används.

Och tydligen kommer HT161 upp (för den som prenumererar på kursen) även om kursen inte är publicerad i Canvas, vilket väl inte är så bra? För läraren är det dock bra.

Administratör kommenterade 29 september 2016

Hej Viggo Har du tid att ses och diskuterar detta och hur vi tänkt framöver för Personliga menyn? /Åsa

kommenterade 29 september 2016

Gärna! Jag hade redan tänkt ta kontakt med dej.

 
Viggo Kann skrev inlägget 30 augusti 2016
Administratör kommenterade 13 september 2016

Hej Viggo!

Sorry att det tog lång tid att svara. Jag lägger in detta i planeringen!

Mvh Martin

 
Viggo Kann skrev inlägget 25 juli 2016
Administratör kommenterade 1 augusti 2016

Hej Viggo, Martin och utvecklarna får svara vidare på ditt inlägg när de är tillbaka och hur det kan åtgärdas. Jag vill bara klargöra att studenterna inte ser informationen om de gamla händelserna som det står INSTÄLLD på.

kommenterade 1 augusti 2016

Menar du att det bara är kategorin "lärare på kursen" som får se schemahändelser som det står INSTÄLLD på i kurswebbens schema? Gäller det också schemahändelserna som exporteras till ens privata kalender.

Administratör kommenterade 2 augusti 2016

Ja, om jag har uppfattat det rätt så är det så. Mikael är tillbaka på Fredag och får rätta mig om jag har fel.

Administratör kommenterade 8 augusti 2016

Hej,

Jag kan bekräfta det Åsa har skrivit tidigare.

Mvh Mikael

kommenterade 24 augusti 2016

Finns det något sätt att som lärare filtrera bort de inställda föreläsningarna?

De är i olika sammanhang allmänt förvirrande.  Ett exempel är när man redigerar schema (URL `/calendar/?multiedit=true`).  Då kommer de inställda föreläsningarna med, men helt utan indikationer på att det är något speciellt med dem, och de ser ut precis som vilka föreläsningar som helst.

Administratör kommenterade 2 september 2016

Hej Per!

Det finns i skrivande stund tyvärr inget sätt att filtrera bort de inställda föreläsningar... Men vi jobbar på problemet! 

Mvh Martin

 
Juli 2016
Viggo Kann skrev inlägget 2 juli 2016
Administratör kommenterade 4 juli 2016

Hej Viggo!

Tack för feedbacken, jag lägger in det i vår lista!

Mvh Martin 

 
April 2016
Mario Romero Vega skrev inlägget 12 april 2016
Administratör kommenterade 12 april 2016

Hi,

I created a ticket of  your behalf in KTH-support's ticket system. I'm sure they will help you. I guess you got an mail with all information. If not here's your ticket number: "#2251549: How can I follow the statistics on a page?".

When a page is set to "Hela världen får läsa." (as your is) it's possible to gather the information that you are interested in.

Best Regards Mikael

 
Februari 2016
Johanna Järnfeldt skrev inlägget 17 februari 2016
Administratör kommenterade 17 februari 2016

Hej Johanna!

Informationen om titlar hämtas från HR-systemet. Skulle du kunna börja med att kontrollera med er HR-ansvarig vilken titel som finns på engelska i HR-systemet. Om ni ändrar titeln kan det ta några dagar innan alla system har synkat informationen.

/Lina

kommenterade 17 februari 2016

ok!

Administratör kommenterade 17 februari 2016

Hej,

Allmän information om om profilsidorn och vem man ska kontakta vid olika tillfällen finns att läsa här https://intra.kth.se/anstallning/din-profilsida-1.347206

/Mvh Mikael

 
Januari 2016
Viggo Kann skrev inlägget 16 december 2015
Administratör kommenterade 16 december 2015

Hej Viggo, tack för feedback! Jag skickar detta till utvecklarna. 

Administratör kommenterade 16 december 2015

Hej Viggo och tack för ditt inlägg,

Jag vill bara försäkra mig om att jag förstått rätt: Tidigare (vet du ungefär när?)  så hade du inställningen "Dagligen direkt" på nästan alla dina aktuella kurser och när du tittade nu senaste hade det istället ändrats till "Dagligen" utan att du själv varit inne under inställningar och ändrat detta?

Är kurserna fortfarande lika "aktuella"?

Mvh Mikael

kommenterade 16 december 2015

Hej Mikael! Kurserna är fortfarande lika aktuella som som var förra veckan när jag fick notifieringar direkt. Jag minns inte exakt när notifieringarna upphörde, men större delen av förra veckan vet jag att jag fick direktnotifieringar.

Jag har talat med ett par andra användare och dom har alla råkat ut för samma sak. Min gissning är att någon utvecklare har ändrat ordningen på DagligenDirekt och Dagligen i en enum, men i databasen lagras dessa som tal och därmed byts inställningarna för alla användare.

Administratör kommenterade 17 december 2015

Tack igen,

Vi gör en snabbutredning och återkommer.

Mvh Mikael

Administratör kommenterade 18 december 2015

Hej igen,

Jag svarar dig via mail. Vi får återgå till konversation i plenum när vi har något mer matnyttigt att bidra med. Just nu behövs mer detaljer för att felsökningen ska gå vidare. Vi har hittills inte funnit något av värde.

Trevlig helg

Mvh Mikael

Administratör kommenterade 28 januari 2016

Hej,

Vi har tyvärr inte kommit längre med det här ärendet. Om du eller någon annan upplever samma fel igen vill vi gärna att ni hör av er. Jag ber om ursäkt för att vi inte har kunnat lösa ärendet.

Mvh Mikael

kommenterade 29 januari 2016

Jag hör av mej om det händer igen.

 
Viggo Kann skrev inlägget 2 januari 2016
kommenterade 3 januari 2016

Min elev Marcus Larsson har löst ovanstående inskickningsproblem genom att ändra CSS-koden för en osynlig knapp så att den blev synlig, se hans kommentar. Tur att det är D-teknologer som läser kursen!

Administratör kommenterade 7 januari 2016

Hej,

Problemet kan vara att eleven har inte accepterats Turnitin EULA licens, därför att han inte kan se någon innehållssida. Vi kommer att arbeta på det

kommenterade 7 januari 2016

Det var flera studenter som drabbades av detta problem. Jag hade 50 som skulle lämna in och jag gissar att hälften fick den blanka sidan.

           Viggo

Administratör kommenterade 7 januari 2016

Hej,

Detta är lite anmärkningsvärt eftersom inga av de komponenter som är inblandade är ändrade de senaste året enligt vad vi kunnat se hittills. Har du skapat inlämnngsuppgiften på samma sätt som tidigare?

/Mvh Mikael

kommenterade 8 januari 2016

Jag tyckte också att det var anmärkningsvärt, men jag hade skapat inlämningsuppgiften på precis det vanliga sättet och jag ser inget ovanligt med dom studenter som drabbats heller.

Administratör kommenterade 19 januari 2016

Hej,

Vi har nu felsökt vidare och kommit fram till att det här drabbar ca 1/8 av våra studenter. Det verkar vara relaterat till om man accepterat de villkor som gäller när man laddar upp sina inlämningsuppgifter eller inte. Har man inte accepterat kan man inte ladda upp något. Det känns ok enligt mig. Det som inte känns ok är att man inte har möjlighet att acceptera villkoren senare om man sagt "nej" till dem i ett tidigare skede. Vi får titta på en lösning.

Mvh Mikael

 
En person gillar inlägget
Linda Kann skrev inlägget 16 januari 2016
kommenterade 16 januari 2016

...och här är skärmbild av novemberinlägget:

vettig15likesNov.png

En användare har tagit bort sin kommentar
kommenterade 18 januari 2016

Studenten tror att det är vi lärare som tar bort likes. Har vi makt att göra det?

I min meny ser jag bara att jag kan ta bort mina egna likes...

Administratör kommenterade 18 januari 2016

Hej,

Lärare/administratörer kan mig veterligen inte plocka bort likes som andra gjort.

Vi tackar för buggrapporten och tar med oss ärendet i vårt fortsatta arbete för att göra Kurswebbarna bättre.

Mvh Mikael

 
December 2015
Karl Meinke skrev inlägget 16 december 2015
Administratör kommenterade 22 december 2015

Hej Karl!

Har du fortfarande problem med detta?

Mvh Martin

kommenterade 22 december 2015

Ja,

jag får följande fel medelande

Fel

Hittade inte gruppen du försökte editera. Antingen finns inte gruppen eller så har du inte rätt att editera den. Om du tycker du borde ha rätt att editera gruppen kan du kontakta din närmaste helpdesk.

Men jag vill inte editera studentgrupper. Jag vill lägga till kursassistenter (dvs anställda)

Karl Meinke

Administratör kommenterade 22 december 2015

Hej Karl!

Det verkar som att kan finnas något problem i systemet. Enklast är att du ber en KOPPS-administratör att lägga till personerna som lärarassistent via kursomgången i KOPPS! Då kommer de få tillgång till systemet också, så ska jag kolla vidare vad det är som kan ha gått fel.

Mvh Martin

 
Viggo Kann skrev inlägget 8 december 2015
 
Viggo Kann skrev inlägget 3 december 2015
kommenterade 4 december 2015

Hej igen! Anders Wengelin har just tagit upp samma problem i en fråga på lärarstödsgruppwebben. Det måste vara väldigt klart vad behörighetsinställningar betyder och hur lärare kan se till att studenter får behörigheter som krävs.

Administratör kommenterade 7 december 2015

Hej Viggo

Jag håller med dig om att det inte är tydligt i dag och att det behöver klargöras bättre. Både i gränssnittet och på informationssidor. Men först tror jag att vi behöver stämma av hur man vill ha rättigheter?

Hur tycker du att rättigheterna borde vara så det blir smidigt och säkert för lärare, studenter, assistenter?

/Åsa

 
November 2015
Linda Kann skrev inlägget 19 november 2015
Administratör kommenterade 20 november 2015

Hej Linda!

Det är något fuffens i görningen, jag har fixat upp en till dig som jag tänkte koppla på respondenter på. Mellan vilka datum vill du ha den? Funkar Imorgon -> 2veckor?

Mvh

Rasmus

kommenterade 20 november 2015

Jag ska göra flera till olika kurser!

Men jag kan vänta till nästa vecka och testa igen då.

Administratör kommenterade 20 november 2015

ok! Vi undersöker och ser till att det ska fungera utan anmärkning efter nästa torsdag senast.

Mvh

 
September 2015
Johanna Järnfeldt skrev inlägget 17 september 2015
Administratör kommenterade 21 september 2015

Du menar som det finns kurswebbar?

kommenterade 21 september 2015

Jag antar det. Har för tillfället ingen kursprenumeration så jag kan inte dubbelkolla :)

Administratör kommenterade 21 september 2015

Vi lägger det till önskelistan. Det har även varit ett önskemål för Programwebben :)

 
Viggo Kann skrev inlägget 9 september 2015
Administratör kommenterade 10 september 2015

Hej Viggo och tack för feedback!

Det är som du påpekade, flera system inblandade. Vi kontrollerar detta och uppdaterar där det behövs.

/Åsa

 
Johanna Järnfeldt skrev inlägget 8 september 2015
Administratör kommenterade 8 september 2015

Hej!

Det går att ändra och vara i drift i morgon eftermiddag.

Frågan är om det kommer att forsätta att vara https://www.kth.se/csc/utbildning/hederskodex och http://www.kth.se/en/csc/student/hederskodex/ ?

Eller om vi kommer att få ändra det igen om ett par dagar?

Mvh

Rasmus Lager

kommenterade 8 september 2015

Hej Rasmus,

Ingen fara, hederskodex bor numera här på svenska

https://www.kth.se/csc/utbildning/hederskodex

och på engelska 

https://www.kth.se/en/csc/utbildning/hederskodex

Jag har avpublicerat allt som ligger på kth.se/csc/student därav frågan och flyttat 

allt aktuellt till  kth.se/csc/utbildning

Tack på förhand/ Johanna

 
Juni 2015
Viggo Kann skrev inlägget 10 juni 2015
Administratör kommenterade 10 juni 2015

Tack för rapport Viggo!

Den är nu borttagen!

Mvh

Rasmus

 
Maj 2015
Johanna Järnfeldt skrev inlägget 19 maj 2015
Administratör kommenterade 19 maj 2015

Hej Johanna

Tack för din feedback.

En Administratör inte ändra de fasta rubrikerna, men lägga till egna. Rubriker och ordning sattes för ett bra tag sen, jag vet nu inte orsaken till ordningen. Har du fått synpunkter från studenter eller administratörer att rubricering och ordning iinte är användarvänlig? Hur skulle du vilja ändra det?

Mvh, Åsa

kommenterade 21 maj 2015

Hej Åsa!

Ok då vet jag. Det var PA och ordförande från medietekniksektionen som har kommenterat. Har inte testat med massa studenter, men en spontan önskan för att det ska bli mer lättöverskådligt dvs färre än 9 rubriker, är att dela upp menyn i relevans. 

"Under studietiderna" är t ex den flik som innehåller mest aktuell info och där behovet finns ofta, det andra tex kartor o adresser, examen är kanske inte lika välbesökt. "Inför och under en kurs" är ju något som är aktuellt under studietiden.

Det finns säkert en bakgrund till varför det ser ut som idag, men om jag får önska får ni supergärna ta kontakt med mediateknikstudenterna (Jag kan ge dig några namn) för en vidare diskussion. Vårt mål liksom ditt är att öka användningen av programwebben och här samarbetar vi gärna! / Johanna   jarnf@kth.se

Administratör kommenterade 21 maj 2015

Hej Johanna

Det låter bra, jag tar gärna några namn!

Maila mig: asahu@kth.se

/Åsa