Visa version

Visa < föregående | nästa >
Jämför < föregående | nästa >

Synpunkter på KTH:s tentaregler

• Sida 2 "underskrivet intyg från institutionen"
    Ändra till: "underskrivet intyg från den kursgivande institutionen/avdelningen/enheten".
  • Sida 3 "Examinators ansvar"
    Ändra till "Kursansvarig lärares ansvar"
    I detta avsnitt ska varje förekomst av "examinator" ändras till "kursansvarig lärare".
  • Sida 3 "Dessa ska tydligt framgå av kursplanen, kurs-PM och på tentamenslydelsen."
    Ändra till "Dessa ska tydligt framgå av kurs-PM och tentamenslydelsen."
  • Sida 3 "Om kursen ges på  engelska kan det i kursplanen föeskrivas att studenternas svar ska lämnas på engelska. Detta ska i så fall, förutom av kursplanen eller i behörig ordning fastställd bilaga till denna framgå av tentamenslydelsen."
    Ändra till "Endast om kursens lärandemål anger att studenten ska visa språkliga färdigheter på ett visst språk kan det föreskrivas att studenternas svar ska lämnas på det språket. Detta ska i så fall framgå av kurs-PM och tentamenslydelsen."
  • Sida 3 "Tentamenslydelsen ska alltid innehålla uppgifter om:..."
    Lägg till "examinator" sist i listan.
  • Sida 3 "Jourhavande lärare ska omgående"
    Ändra till "Jourhavande lärare ska antingen rondera skrivsalarna eller omgående"
  • Sida 3 "Vägrar studenten"
    Ändra till  "Vägrar en student"
  • Sida 3 "Skrivningsgenomgång"
    Lägg till sist i detta avsnitt: "Om en student begär det ska examinatorn motivera sin bedömning, antingen skriftligt eller muntligt."
  • Sida 4 "Resultatet meddelas den enskilda studenten via den Personliga menyn Program."
    Ändra till "Resultatet meddelas den enskilda studenten via Personliga menyn. Högst en vecka efter att studenten meddelats resultatet ska det vara inrapporterat i Ladok."
  • Sida 4 "enligt fröken ur"
    Ändra till "till exempel med Fröken ur".
  • Sida  4 "...skrivningen kan börja vid utsatt klockslag."
    Lägg till "Skrivningen börjar med tentamensvaktens information."
Feedback Nyheter