Visa version

Version skapad av Lina Magdalinski 2013-08-23 09:06

Visa nästa >
Jämför nästa >

Information about the new appearance / navigation

Just nu håller vi på och utvecklar ett nytt utseende och navigation för kurs-, program- och kurswebbarna. Det kommer att släppas på eftermiddagen måndag den 26:e augusti.

Vad är ändrat och hur fungerar det nu?

• Layoten är anpassad till den vitaliserade formen. Navigationen har flyttas till vänster som övriga KTH webben.
  • Funktioner/verktyg har samlats och separerats från innehållet. Hur fungerar verktyg?
  • Ny första sida för kurs-, program- och gruppwebbarna. Nyheter är inte längre första sida, beskrivningstexten är flyttade till den nya översiktssidan. Hur fungerar översiktssidan?
  • En ny inställningssida för kurs-, program och gruppwebbar som samlar prenumeration på kurs-, program och gruppwebbar som helhet och i de fall det finns val av omgångar/ grupper. Hur fungerar kursomgångar/grupper inom kursen?

Syfte med förändringarna

• Flytta navigationen till vänster som övriga KTH webben är ett önskemål sen länge och ett sätt att göra navigationen synligare
  • En renare mer enhetlig  layout anpassad till den vitaliserade  formen som lyfter fram innehållet.
  • Samla funktioner och separera från innehåll ska göra att man lättare kan hitta funktioner och se innehållet.

Bild på översiktsidan med ny vänsternavigation

Behöver du hjälp?

Vi kommer finnas tillgängliga på KTH Biblioteket på Osquars backe 31, i ARC-rummet. För att hitta till ARC går man in genom entrén till biblioteket och följer de röda fotspåren på golvet.

• Tisdag 27:e augusti, kl. 9-16:30 (med avbrott för lunch)
  • Onsdag 28:e augusti, eftermiddag (kl. 13-17)
  • Torsdag 29:e augusti, förmiddag (kl. 9-12)
  • Fredag 30:e augusti, kl. 9-17 (med avbrott för lunch)

Om ni har frågor kan ni även skicka ett e-postmeddelande till itsc@kth.se eller ringa  någon av oss som arbetar med de digitala lärandemiljöerna.

Namn Telefonnummer
Lina Magdalinski 08-790 66 01