Uppdateringar på KTH Social

Vi skulle vilja informera er kring en ändring av sidstrukturen av kurssidorna. Ändringen går ut på att tydliggöra vilka saker som är allmänna sidor i kursen och vilka sidor som tillhör separata kursomgångar.

Ni kan finna bifogade skärmdumpar på hur det kommer se ut för lärare, student och en person som inte har loggat in.  I de kurser som har endast ett kurstillfälle på den aktuella terminen kommer det tillfällets sidor visas upp för en oinloggad person, men i de fall där det finns flera kurstillfällen under samma termin kommer personen att kunna välja vilket tillfälle de vill titta på.

Det har lagts till en kurswiki-del där det går att lägga upp och redigera sidor gemensamt för lärare och studenter, medan de två översta sektionerna ”Allmänt för kursen” och ”Kurstillfällesinformation” endast är redigerbara för lärare. Vi har gjort denna ändring för att tydliggöra information som kommer från läraren. Vi gör det mer tydligt, men får lite mindre flexibilitet i rättighetsalternativen på sidorna.

Vi ser framemot er feedback på denna förändring! Om ni upplever några frågor är det bara att kontakta oss. Vi kommer göra ändringen på imorgon (tisdag den 14:e december).

I nästa release under denna eller nästa vecka kommer vi lägga till en kopieringsfunktion för sidor på kurstillfällen.

Lärarvy:

lärarvy