Vill du driva KTH:s Instagram under hela läsåret för att inspirera presumtiva studenter till att välja KTH?

Jobbet som instagrammare är ett roligt, kreativt och meriterande jobb som du kan ha vid sidan av dina studier på KTH. Vi söker nu tre studenter som vill instagramma under hela läsåret på @kthstudent i syfte att inspirera fler till att välja en KTH-utbildning.

Du kommer att tillsammans med två övriga studenter att bilda en redaktion och ni är ansvariga för KTH:s instagramkonto under hela läsåret. Tillsammans med arbetsledare tar ni fram en innehållsplan av vad som är intressant innehåll och händelser som ni vill lyfta på Instagram. Utöver era egna idéer kommer ni även få olika uppdrag att lyfta särskilt innehåll. Det kan exempelvis vara att göra en intervju med en alumn (KTH ansvarar för att samordna kontakten), besöka ett av KTH:s campus eller göra en följetång om matematik på KTH.

Redaktionen ska tillsammans instagramma minst sex inlägg i veckan och rapportering i Stories minst tre gånger per vecka. Det innebär att i genomsnitt ska du göra två inlägg och en dag Stories-rapportering. Du producerar själv dina inlägg och Stories, men får stöd och feedback för att få till ett bra innehåll och tonalitet. Vissa av dina inlägg kan komma att användas i annonsering i sociala kanaler för att få fler att vilja studera på KTH.

För att lyckas i ditt uppdrag behöver du ha förmågan att uttrycka dig på ett personligt, inspirerande och kreativt sätt samt kunna anpassa inläggen för att bli intressanta för en presumtiv student. Som person behöver du kunna ta mycket eget ansvar och egna initiativ och framförallt kunna anpassa dig och samarbeta med olika typer av människor. Det är meriterande om du har erfarenhet av att tidigare instagramma, blogga, fotografera, göra videomaterial eller är aktiv i sociala medier.

Uppdraget startar i september med planering av innehåll och produktion av instagraminlägg förväntas komma igång i oktober. Arvode är 2 500 kronor per månad. KTH kommer under nästa läsår ha både studentbloggare, videobloggare och instagrammare som tillsammans är KTH:s digitala ambassadörer. Det kommer att anordnas mingelträffar, redaktionsmöten och utbildningstillfällen för att ni som digitala ambassadörer ska känna er motiverade och utvecklas i ert uppdrag.

Skicka in din ansökan till studentrekrytering@kth.se senast 15 augusti. I din ansökan berättar du om dig själv, varför just du skulle passa för jobbet och vad du tror kommer att känneteckna ditt instagrammande. Vi vill även se ett arbetsprov och vill därför att du gör en eller två korta instagraminlägg/videos som du tycker skulle passa i på Instagram som är riktad mot presumtiva studenter. Vi kommer kalla till intervjuer från och med 30 juli så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Till sidans topp