Transport Demo Day 2013

Publicerad 2013-05-20

Centrumbildningen KTH Transport Labs hos Maskinkonstruktion har ett årligen återkommande event, Transport Demo Day, som i år gick av stapeln den 7 maj.

KTH Transport Labs är ett forskningsnätverk och laboratorium där forskare, studenter och branschexperter studerar framtidens hållbara transportlösningar genom olika implementeringsprojekt. Visionen är att skapa en miljö där forskning, utbildning och industriteknik träffas och arbetar tillsammans. Transport Labs är en universitetbaserad öppen utvecklings- och innovationsarena för att förverkliga och demonstrera framtidens transportlösningar.

Transport Demo Day är, som sagt, ett årligen återkommande evenemang där Transport Labs inbjuder akademiker, industri samt allmänheten för en halv dag med hands-on, demos och samtal i samma anda som nämnts ovan. I årets upplaga kunde intresserade besökare, bland annat, se årets Ecobil Elba samt även genomföra demos och testkörningar. Elba ska senare under månaden delta i årets Shell Eco-marathon . Evenemanget är mycket populärt och uppskattat från många håll så håll ögon och öron öppna för nästa tillfälle att besöka detta event.

KTH:s studentbloggare Henry Persson träffar Peter Georén, föreståndare på KTH Transport Labs.