Uppdatering av The Robot Project: Robyn på besök

Publicerad 2013-04-24

I fredags eftermiddag (19 april) var Robyn, tillsammans med sin PR-manager Lina Thomsgård, på besök hos KTH för att träffa mekatronikstudenter i åk 3, 4 och ge dem feedback på sina robotar.

Enligt Martin Edin Grimheden, som är ansvarig för projektet, hade man en bra session med Robyn och kommer att fortsätta arbeta direkt med henne under resten av året. Fokus framledes kommer att ligga på att ta fram en dansande robot.

Robyn träffar mekatronikstudenter.

Dessutom skrev världens största oberoende musiksajt, pitchfork.com, ett reportage ( Swedish Students Build Robot Dedicated to Robyn ) om besöket som publicerades den 22 april. SVT kommer också, genom programmet Vetenskapens Värld, att följa projektet från början till slut med regelbundna besök hos KTH. Vi får säkerligen anledning att återkomma till detta projekt.

Innehållsansvarig:Infomaster på ITM
Tillhör: Maskinkonstruktion