Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

LH229V Skapa nätbaserade kurser, projektkurs 1,5 hp

Kursomgångar saknas för aktuella eller kommande terminer.
Rubriker med innehåll från kursplan LH229V (VT 2019–) är markerade med en asterisk ( )

Innehåll och lärandemål

Kursinnehåll

Kursen innefattar att självständigt med stöd av teorier om lärande utforma en nätbaserad eller blandad kurs samt att dokumentera och redovisa detta arbete.

Lärandemål

I denna kurs ges möjlighet att genomföra ett självständigt arbete vilket behandlar utbildning och undervisning inom det egna ämnesområdet relaterat till relevant utbildningsvetenskaplig och eller ämnesdidaktisk forskning. Efter avslutad kurs skall du kunna:

- skapa en nätbaserad kurs i ditt eget ämnesområdet,

- medverka till utveckling av digitala lärandemiljöer för att främja gruppers och individers lärande,

- möta studenter på ett inkluderande sätt i virtuella miljöer,

- problematisera över olika designval för nätbaserade kurser.

Kurslitteratur och förberedelser

Särskild behörighet

LH231V/LH201V eller motsvarande högskolepedagogisk grundkurs om 7,5 hp samt LH218V/LH228V eller motsvarande högskolepedagogisk kurs om 3 hp.

Rekommenderade förkunskaper

Förkunskapskrav LH201V/LH231V (eller motsvarande kurs från annat universitet) och LH218V/LH228V.

Utrustning

Ingen information tillagd

Kurslitteratur

Bestäms i samråd mellan kursdeltagare och lärare och består av för projektarbetet relevanta vetenskapliga publikationer och rapporter samt generell litteratur om nätbaserad utbildning.

Examination och slutförande

När kurs inte längre ges har student möjlighet att examineras under ytterligare två läsår.

Betygsskala

P, F

Examination

  • PRO1 - Projektarbete, 1,5 hp, betygsskala: P, F

Examinator beslutar, baserat på rekommendation från KTH:s handläggare av stöd till studenter med funktionsnedsättning, om eventuell anpassad examination för studenter med dokumenterad, varaktig funktionsnedsättning.

Examinator får medge annan examinationsform vid omexamination av enstaka studenter.

Möjlighet till komplettering

Ingen information tillagd

Möjlighet till plussning

Ingen information tillagd

Examinator

Etiskt förhållningssätt

  • Vid grupparbete har alla i gruppen ansvar för gruppens arbete.
  • Vid examination ska varje student ärligt redovisa hjälp som erhållits och källor som använts.
  • Vid muntlig examination ska varje student kunna redogöra för hela uppgiften och hela lösningen.

Ytterligare information

Kursrum i Canvas

Registrerade studenter hittar information för genomförande av kursen i kursrummet i Canvas. En länk till kursrummet finns under fliken Studier i Personliga menyn vid kursstart.

Ges av

Huvudområde

Teknik och lärande

Utbildningsnivå

Avancerad nivå

Påbyggnad

Ingen information tillagd

Kontaktperson

Margareta Bergman, margberg@kth.se