Unite! lanserar utbildningskatalog för universitetsanställda

Skärmbild som visar katalogens startsida
Publicerad 2024-05-13

Unite!:s faculty and staff training catalogue ger universitetsanställda möjligheter till möten, samarbeten och internationella kontakter inom ramen för sina arbetsområden.

Unite! presenterar utbildningskatalogen för universitetsanställda, som nu är tillgänglig via Unite!:s webbplats. Initiativet är utformat för att främja den yrkesmässiga utvecklingen för lärare, forskare och administrativ/teknisk personal inom Unite! och syftar till att utrusta deltagarna med användbara verktyg och resurser. Katalogen är resultatet av det arbete som utförts av expertgruppen för sammanställande av ett årligt utbildningsprogram för personal inom Unite! (6.6):

Katalogen innehåller ett stort urval av utbildningar som valts av expertis från Unite!:s partneruniveritet. Kurserna kompletterar befintligt universitetsutbud och täcker ett brett spektrum av ämnen, bland annat pedagogik, professionell utveckling, mångkulturalism och internationalisering av arbetsmetoder.

Läs mer på Unite!:s webbplats (på engelska)