Gå en virtuell språkkurs eller kurs i global kompetens med Unite!

Tre studenter i en korridor
Publicerad 2024-02-19

Onlinekurserna är öppna för alla studenter som är inskrivna vid något av universiteten i Unite!.

Studera språk, förbättra din globala kompetens och skaffa nya vänner genom att gå en onlinekurs i språk och kultur tillsammans med studenter från andra europeiska universitet inom Unite!

Språklig och kulturell mångfald, som ses som en positiv tillgång, är själva kärnan i Unite!:s globala kompetens, det vill säga förmågan att kommunicera och arbeta effektivt och ändamålsenligt tillsammans med människor från olika bakgrunder, ses alltmer som en viktig kärnkompetens för akademiker. Kulturell mångfald ger möjlighet att lära sig nya saker av andra människor, vilket gör att du kan komma med nya idéer för att lösa gemensamma utmaningar.

Läs mer om kurserna på Unite!:s webbplats  (på engelska)