Är du redo att ge dig ut på ett äventyr med hållbar mobilitet och mångkultur?

En manlig och en kvinnlig student som studerar en karta utanför ett tåg.
Publicerad 2024-03-08

Då är U!Train Blended Intensive Programme helt rätt för dig. Det är en spännande Unite!-kurs med planerad start och avresa den 1 september 2024.

I korthet kommer 30 studenter att ge sig ut på en unik resa, som börjar med en tågresa från olika Unite!-universitet till UPC Barcelona för att fortsätta till Grenoble INP-UGA. Längs vägen kommer studenterna att delta i olika icke-akademiska aktiviteter. När de når sin destination fortsätter de med teambuildingövningar och akademiskt arbete. Men resan börjar redan veckan före avresan, med cirka 6 timmars onlinekurser, som ger deltagarna viktiga kunskaper och färdigheter för det programmet.

Vad kommer deltagarna att lära sig?

Under hela programmet kommer deltagarna att utforska teman som grön mobilitet och interkulturell kompetens genom en blandning av online-lärande, föreläsningar och praktiska aktiviteter. Under ledning av experter och gästföreläsare erbjuder programmet en unik möjlighet att få praktiska färdigheter och tvärvetenskaplig kunskap om hållbar mobilitet samtidigt som man får en djupare förståelse för olika kulturer.

Läs mer om U!Train på Unite!:s webbplats  (på engelska)