Medierna och energipolitiska beslut – se seminarium i efterhand

Fyra personer bredvid varandra framför kameran.
Foto: Institutet för Mediestudier
Publicerad 2024-05-15

Energiplattformens Lina Bertling Tjernberg deltog tidigare i ett samtal kring mediernas roll i de kritiserade energipolitiska beslut som togs mellan 2003–2020. Nu kan du ta del av sändningen i efterhand.

Medierna och energipolitiska beslut – når kunskapen fram? Det var en av grundfrågeställningarna i de webbsända seminarium som sändes den 7 maj i samband med att institutet för mediestudier presenterade sin rapport. Rapporten diskuterades tillsammans med professor Mikael Granberg, professor i statsvetenskap vid Karlstad universitet och författare till Medierna och energipolitiska beslut. Med i diskussionen av rapportens slutsatser och dess betydelse för journalistiken var även Susanna Baltscheffsky, vetenskapsjournalist.

Ladda ner hela rapporten här.

Se seminariet i efterhand här.