Nytt utseende på KTH:s webbplats

Publicerad 2024-04-18

Med anledning av KTH:s uppdaterade grafiska profil har webbplatsen genomgått en rad formförändringar.

Det nya utseendet tar huvudsakligen fasta på följande:

• Färger och typsnitt på webbplatsen följer den grafiska profilen.
  • Sidhuvudet och den personliga menyn är omarbetade. Länkarna till den externa webbplatsen, Studentwebben och KTH Intranät återfinns numer som flikar längst upp i den personliga menyn.
  • Den externa webbplatsen, Studentwebben och KTH Intranät har olika färgteman, vilket bland annat märks i sidhuvudenas olika bakgrundsfärg.
  • Byte av språk för en sida sker via länk i sidhuvudet

Det nya utseendet har införts på de flesta av KTH:s webbmiljöer men du kan fortfarande hamna på sidor som har det gamla utseendet. Arbetet med att uppdatera även dessa pågår.

Har du synpunkter på den nya webbdesignen vill vi gärna att du hör av dig! Skicka en kommentar via meddelanderutan nedan.