Kontakta IT-Support
Information vid kontakt med IT-Support.
Kontakta IT-Support
Om du behöver hjälp av IT-Support kan du använda portalen för IT-ärenden , skicka ett e-postmeddelande, ringa eller besöka KTH Entré.
Att tänka på innan du kontaktar oss
Vi ger support på IT-tjänster som tillhandahålls av KTH eller på hårdvara kopplad till KTH.
Förse oss gärna med så detaljerad information som möjligt i din förfrågan när du kontaktar oss, samt använd (om du har tillgång till den) din KTH e-postadress då det skapar en smidigare ärendehantering.
Är du ny student?
Kolla igenom sidan Kom igång med IT-miljön för att se om svaret på din fråga redan finns, samt för att lära dig mer om våran IT-miljö.
Gå igenom aktuell Driftsinformation för att se om ditt ärende eller fel korrelerar med informationen där.
Kontaktuppgifter och öppettider
Kontakta IT-support via portalen för IT-ärenden
E-post:
it-support@kth.se
Telefonnummer: 08-790 6600
Telefontider: Måndag-fredag kl. 8.00-16.30