Till innehåll på sidan

Portalen för IT-ärenden

Nu kan du komma i kontakt med IT-support även via den nya portalen. Där du kan förutom att skapa ett ärende även visa status på dina ärenden.

Det finns olika sätt att komma i kontakt med KTH IT-Support. Förutom redan väletablerade kontaktkanaler såsom telefon, e-post och besök i KTH Entré har IT nu skapat en portal där man kan på ett ställe skapa ett IT-ärende, beställa vissa IT-tjänster eller beställa IT-produkter. Det finns vissa fördelar i att använda portalen än att exv. skicka ett e-postmeddelande till KTH:s IT-Support.

Skapa ett IT-ärende

I portalen kan man skapa ett IT relaterat ärende genom att klicka på "Kontakta" knappen på startsidan. Man kan exv. registrera en allmän IT-fråga, ett allmänt problem med IT eller man kan välja någon av de andra tillgängliga kategorierna.

Fördelar med att använda portalen

  • Dynamiska formulär ger mer kompletta ärenden som effektiviserar ärendehanteringen, vilket i slutänden ger snabbare service.
  • Man kan som användare
    • se sina egna ärenden och status på dessa. Även sina avslutade ärenden.
    • avbryta sitt ärende själv om inte behöver hjälp av oss.
    • se vilka datorer och mobila enheter som finns registrerade hos oss.
  • Man är inloggad, så man behöver inte skriva vem man är då man skickar in ärenden.
  • Många formulär samlade på ett ställe.
Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: Studentwebben
Senast ändrad: 2023-01-11