Personliga menyn uppdateras 3 maj

Publicerad 2023-04-12

Den personliga menyn, som du kommer åt när du loggar in på kth.se, kommer att uppdateras den 3 maj. Uppdateringarna syftar till att möta de behov som studenter och lärare uttryckt.

Flikarna "Studier" och "Undervisning"

Den största förändringen innebär att du som student hittar de kurser du läser under fliken “Studier/Studies” istället för under fliken “Kurser/Courses”.

Om du undervisar i en kurs, exempelvis som forskarstuderande, kommer du se dessa kurser i fliken "Undervisning/Teaching".

Personliga menyn

Vill du använda den gamla versionen?

Du kan fortfarande gå tillbaka till den gamla versionen genom att klicka på ‽-knappen i övre högre hörnet. Den gamla versionen kommer i ett senare steg att helt tas bort.

Mer information

I samband med uppdateringen kommer användarguiderna att uppdateras på Personliga menyn .