Ta bort vidarebefordran för att vara säker på att mejlen kommer fram

Publicerad 2021-12-03

Har du aktiverat vidarebefordran till din privata e-post? KTH rekommenderar att du tar bort vidarebefordran för att du ska vara säker på att alla mejl från KTH kommer fram. Om du vill samla dina mejl på ett ställe kan du lägga till KTH-mejlen i din e-postklient på datorn och mobilen.

Dator och mobil

– Om du läser din KTH-mejl via KTH:s mejlsystem och inte har aktiverat vidarebefordran är sannolikheten att du missar mejl från KTH minimal, säger Niklas Ekneling, processledare inom IT-avdelningen.

En del studenter upplever att mejlen från KTH inte kommer fram. Vad beror det på?

– Det kan bero på att studenten har aktiverat vidarebefordran till sin privata e-post. KTH kan tyvärr inte garantera eller ansvara för att mottagande mejlsystem i alla lägen kommer att göra rätt och leverera till studentens privata mejl. KTH rekommenderar därför att studenter tar bort vidarebefordran för att inte missa viktig information från KTH.

Guider

Vill du som student samla alla mejl på ett ställe utan att behöva aktivera vidarebefordran? Du kan istället lägga till dina KTH-mejl i din e-postklient på datorn och mobilen.

Konfigurera KTH e-post på iPhone/iPad via Apple Mail app

Konfigurera KTH e-post på Android telefon via Outlook app

Inställningar för Mail och Kalender på MacOS

Vill du ändra vidarebefordran? Logga in på kth.se, klicka på ditt namn och därefter vidarebefordran av e-post. Här kan du ändra och se vilken e-post som KTH samt systemen Ladok och Antagning.se använder.

Ändra vidarebefordran av e-post