Tävla med ditt studentprojekt i hållbarhetstävlingen Green Challenge

Publicerad 2023-03-14

Har du ett studentprojekt med hållbarhetskoppling? Då kan du visa upp ditt projekt i studentkonferensen och tävlingen Green Challenge i juni, där du har en chans att vinna upp till 4000 euro.

KTH har inbjudits att nominera fem studentprojekt till Danmarks Tekniske Universitets (DTU) studentkonferens och tävling Green Challenge som annordnas i juni. För dig som KTH-student finns här en möjlighet att visa upp ett projekt med koppling hållbarhet för en större publik med möjlighet att vinna upp till 4000 euro.

Du kan delta i fyra kategorier: Exjobb på grund- eller avancerad nivå, samt kurs på grund- eller avancerad nivå. Mer information om konferensen hittar du på groendyst.dtu.dk .

Så deltar du

För att få chansen att bli nominerad av KTH, skicka in ditt förslag till sustainability@kth.se . Ange “Green Challenge 2023” i ämnesraden.

Deadline för att skicka in abstract är 25 april. Konferensen och tävlingen hålls den 23 juni i Lyngby, Danmark.