Träffa företag från hela världen på THS Armada

Publicerad 2021-11-05

Den 23-24 november är det återigen dags för THS Armada, Skandinaviens största karriärmässa för studenter. På mässan kommer du kunna träffa några av de största arbetsgivarna för ingenjörer, som ABB, Ericsson eller SSAB.

THS Armada kommer precis som förra året hållas i form av en virtuell mässa, men med lounger i Nymble för att få känslan av en fysisk mässa.

Hej Josefine Havdelin, project manager för Armada, vad är nytt för i år?

Josefine Havdelin

– All kontakt med företagen sker på event.armada.nu . Sedan bjuder vi även in alla studenter till Nymble för att få den fulla mässkänslan. Det kommer finnas fika, cv-hjälp, fotografering, härliga loungeplatser för att kunna gå på den digitala mässan, goodiebags med mer. Det nya är helt enkelt att göra en mässa som är utförbar och säker oavsett pandemiläge, men samtidigt bevara känslan av bruset som mässor ger. Även fast utbytet av företag sker på en digital plattform rekommenderar vi att gå tillsammans med en kompis.

– Vi fortsätter också succén från förra året med Armada competition. Genom att delta på mässan och event innan mässan kan man samla tickets. Man är sedan med i en dragning om fina priser efter mässan, som en iPad, en vistelse på Yasuragi eller pasta för en hel termin, säger Josefine Havdelin.

Är det något särskilt ni ser fram emot på årets mässa?

– Jag ser fram emot att få se studenter i Nymble tillsammans, diskutera och gå på mässan och göra de olika aktiviteter som kommer finnas där, se lite liv. Jag ser också fram emot att titta på de olika livepresentationerna från företag under mässan. Att höra företag göra den ultimata pitchen om varför man som student eller nyexad ska börja jobba hos dem.

Mässan har något för dig som student oavsett vilken årskurs du går. Är du i början av din utbildning är fokus på det första mötet med näringslivet och att börja knyta kontakter, medan senare årskurser kan börja leta kex- och exjobb, bolla val av masterinriktning eller hitta praktikplatser och mentorsprogram. För dig som går sista året finns möjlighet att börja se dig om efter ditt första jobb som nyutexaminerad.

All information om mässan hittar du på THS Armada .