Skip to main content
Till KTH:s startsida

On this page, you can track the course's development over time. Once the course analysis is published, data for each course offering is displayed, including the number of registered students, course results, and planned improvements for the next session. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.

The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, program directors, and others can use the page as a resource for course development.

2025

grudat25 2025-60352 ( Startdatum 2025-03-17, Svenska )

Changes planned for the next course offering

Eftersom nuvarande betygstabell tillåter att ett mål missas, och fler uppgifter inte är ett alternativ, kommer kravet för betyg E att vara att alla grunduppgifter är godkända efter kompletteringar för att följa KTHs regelverk. Schemat ska justeras så att det upplevs luftigare i början. Eventuellt ska högrebetygsuppgifterna separeras ytterligare från grunduppgifterna med separat deadline. Kattis kommer att introduceras lite "långsammare" med mer stöttning. Om möjligt kommer ytterligare workshop-pass läggas till.
Coordinator
Emma Enström
Examiners
Emma Enström
Students
136
Compulsory within programme
No information inserted
Results on course
Total number
115
A
70
B
18
C
4
D
6
E
17
FX
0
F
0

2024

grudat24 ( Startdatum 2024-03-18, Svenska )

Changes planned for the next course offering

No information inserted
Coordinator
Emma Enström
Examiners
Emma Enström
Students
117
Changes introduced for this course offering
Stora ansträngningar gjordes för att inte införa förändringar eftersom byte av kursansvarig/examinator kan vara en stor ändring i sig. Kursens format, uppgifter och bedömningssystem var oförändrat till den grad det kan vara oförändrat med utbytt personal. Detta år samlästes kursen med DD132U, vilket skedde på prov och kommer att få nya former i framtiden. Assistenterna rapporterade studenternas resultat till examinator via Canvas istället för via csv-filer. Canvas har också i viss mån använts för kommunikation med studenter, till skillnad från tidigare år. Detta år ville ingen av assistenterna hålla en grupp på zoom. Tillägg: Kursanalysen hade inte blivit publicerad i somras men jag publicerar den utan redigeringar. Sedan sommaren har det framkommit en del tekniska problem med att använda Canvas som rapporteringsverktyg och vi kommer inte att göra så i år.
Examination grade
86.3%

2023

Course analysis not published

2022

Course analysis not published

2021

VT 2021-1 ( Startdatum 2021-03-22, Svenska )

Changes planned for the next course offering

No information inserted
Coordinator
Stefan Nilsson
Examiners
Stefan Nilsson
Students
119
Course memo
No course memo added
Compulsory within programme
CTFYS
Changes introduced for this course offering
Kursen gavs även i år helt på distans. Kursinnehållet var oförändrat och vi återanvände förinspelade miniföreläsningar från förra året. Examinationsgraden var normal med huvudsakligen A:n och ett stor andel godkända. En kursenkät genomförd av kursnämnden visade att en majoritet av studenterna fann kursen meningsfull och intressant. Arbetsinsatsen varierade mycket mellan olika studenter. Det finns en önskan bland studenterna att kunna återgå till föreläsningar och hjälptillfällen på campus. Övningstillfällena, där studenter visar och jämför sina inlämningsuppgifter, har dock fungerat bra i Zoom. En möjlighet är att fortsätta med detta moment helt i Zoom. Man kan också tänka sig en hybridlösning där man är i en sal men studenterna använder Zoom för att dela skärm med varandra.
Examination grade
88.2%