Kursens utveckling
DD1337 Programmering 7,0 hp
På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2025
Kursanalys ej publicerad
2024
Kursanalys ej publicerad
2023
progd23 ( Startdatum 2023-08-28, Svenska )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Kursansvarig
Alexander BaltatzisExaminator
Richard James Glassey, Alexander BaltatzisStudenter
225Kursanalys
Kursanalys DD1337: 2024-06-12Förändringar som har införts till den här kursomgången
Generative AI presents new opportunities and threats. Introductory programming is a topic that must adapt to both. In particular there will be a shift in narrative during the lectures to include demonstration of generative AI as a tool, both the positive and negative for learners. The Question-based learning material has served its purpose well, however there is an opportunity to move forward into pure question-based learning. As noted, students had detected some drift between the QBL material and the present task, so this presents a chance to correct this alignment. Already summer work has begun to investigate the use of generative AI in personalizing the tasks that we offer students. For many years the tasks have been iteratively improved and are well regards, however efforts will be made at a small scale, single group level, to try out what happens when tasks are generated with input from students. TAs choosing to manage group tasks elsewhere will be required to share alternative tasks with all students in case of interest or summer activity. A new strategy is needed for the low engagement with LEQ.Examinationsgrad
2022
Kursanalys ej publicerad
2021
Kursanalys ej publicerad
2020
Kursanalys ej publicerad
2019
Kursanalys ej publicerad
2018
Kursanalys ej publicerad
2017
prginda17 ( Start date 28/08/2017, English )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Kursansvarig
Richard GlasseyExaminator
Richard GlasseyStudenter
168*Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagtObligatorisk inom program
CDATEKursanalys
Kursanalys DD1337: 2018-04-24Förändringar som har införts till den här kursomgången
- Updated assignment texts for clarity - New assignment on testing developed - Tasks in assignments reduced and rebalancedKursdata har registrerats manuellt