Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2025

Kursanalys ej publicerad

2024

HT 2024-50229 ( Startdatum 2024-10-28, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Richard James Glassey
Examinator
Richard James Glassey
Studenter
240
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
CDATE
Resultat på kurs
Totalt antal
3
A
1
B
2
C
0
D
0
E
0
FX
0
F
0

2023

algdat23 ( Startdatum 2023-10-30, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Richard James Glassey, Marcus Dicander
Examinator
Richard James Glassey, Marcus Dicander
Studenter
228
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
CDATE
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Generative AI presents new opportunities and threats. Introductory programming is a topic that must adapt to both. In particular there will be a shift in narrative during the lectures to include demonstration of generative AI as a tool, both the positive and negative for learners. The Question-based learning material has served its purpose well, however there is an opportunity to move forward into pure question-based learning. As noted, students had detected some drift between the QBL material and the present task, so this presents a chance to correct this alignment. Already summer work has begun to investigate the use of generative AI in personalizing the tasks that we offer students. For many years the tasks have been iteratively improved and are well regards, however efforts will be made at a small scale, single group level, to try out what happens when tasks are generated with input from students. TAs choosing to manage group tasks elsewhere will be required to share alternative tasks with all students in case of interest or summer activity. A new strategy is needed for the low engagement with LEQ.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
86%*