Kursens utveckling
DD1338 Algoritmer och datastrukturer 6,0 hp
På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2025
Kursanalys ej publicerad
2024
HT 2024-50229 ( Startdatum 2024-10-28, Svenska )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Richard James GlasseyExaminator
Richard James GlasseyStudenter
240Resultat på kurs
Totalt antal
3
A
1
B
2
C
0
D
0
E
0
FX
0
F
0
2023
algdat23 ( Startdatum 2023-10-30, Svenska )
Förändringar som införs till nästa kursomgång
Ingen information tillagd
Kursansvarig
Richard James Glassey, Marcus DicanderExaminator
Richard James Glassey, Marcus DicanderStudenter
228Kursanalys
Kursanalys DD1338: 2024-06-12Förändringar som har införts till den här kursomgången
Generative AI presents new opportunities and threats. Introductory programming is a topic that must adapt to both. In particular there will be a shift in narrative during the lectures to include demonstration of generative AI as a tool, both the positive and negative for learners. The Question-based learning material has served its purpose well, however there is an opportunity to move forward into pure question-based learning. As noted, students had detected some drift between the QBL material and the present task, so this presents a chance to correct this alignment. Already summer work has begun to investigate the use of generative AI in personalizing the tasks that we offer students. For many years the tasks have been iteratively improved and are well regards, however efforts will be made at a small scale, single group level, to try out what happens when tasks are generated with input from students. TAs choosing to manage group tasks elsewhere will be required to share alternative tasks with all students in case of interest or summer activity. A new strategy is needed for the low engagement with LEQ.Kursdata har registrerats manuellt
Examinationsgrad
86%*