Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2025

mdisemv 2025-60239 ( Start date 14 Jan 2025, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

We are developing several changes for the upcoming course, which include: -- Iterating on the introductory seminar to provide more guidance and techniques for reading and critiquing papers -- Adding an in-person feedback session after seminar 1 so that students get individual feedback early on in the semester -- Sharing examples of strong critiques from prior students -- Iterating on the format of the oral sessions during class
Kursansvarig
Kristina Höök
Examinator
Kristina Höök
Studenter
63
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
TIMTM, TIVNM
Resultat på kurs
Totalt antal
14
A
10
B
1
C
2
D
1
E
0
FX
0
F
0

2024

mdisemv ( Start date 16 Jan 2024, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Kristina Höök
Examinator
Kristina Höök
Studenter
28
Obligatorisk inom program
TIVNM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
To cater for the introduction of various AI-tools, in Autumn 2023, we shifted from one-page reviews of the papers students read into oral examination in groups of students. In Spring 2024, we shifted the process into a more interactive, post-it-based, discussion within each student group, before presenting to the teacher. They mark the post-it-notes with their names and afterwards, the teachers collect them to see that all students have contributed to the discussion of each paper. This method was appreciated by the students and seem to work as a way of reviewing a paper, getting multiple perspectives, and together learn how to engage critically with academic papers. Course analysis Based on the course evaluation, the following insights arose: -- At least one of the papers should be more techy (UIST, Ubicomp-like) as the one we picked this year (Drones) was not techy enough? -- The oral examination through post-its works the best so far. It allows you to look at one another's critique and learn from that. -- The connection between critically reading a paper, writing your own, getting critique on your own text, and then using that to learn how to read up for/perform research for/write your own MSc-thesis was not 100% clear to all and will be further explained next year. -- It might be good to end the whole course with a meta-analysis of the research methods the different papers make use of. (That is, this year, the papers employed: theory-argument, literature review, sociologically-inspired interview technique, qualitative evaluation, RtD, devising a method).
Examinationsgrad
21.4%

2023

Autumn 2023-50451 ( Start date 28 Aug 2023, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Kristina Höök
Examinator
Kristina Höök
Studenter
37
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
TIMTM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Shifted into oral examination (because of AI)
Examinationsgrad
35.1%

2022

Kursanalys ej publicerad

2021

Kursanalys ej publicerad

2020

Kursanalys ej publicerad

2019

mdisemv ( Start date 26 Aug 2019, English )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Kristina Höök
Examinator
Kristina Höök
Studenter
79
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
TIMTM
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ran smoothly.
Examinationsgrad
0%