Skip to main content
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

On this page, the course coordinator or examiner will publish course analyses with course data for a course offering. When the course analysis has been published, the course data, the course memo, and the course syllabus are displayed. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.

The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, etc. can use the page as support in course development.

2024

When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.

2023

TBASD ( Startdatum 2023-08-28, Svenska )

Course syllabus KH0023 ( Autumn 2021 - )Course memo KH0023 HT 2023-50318Course analysis: 21 Mar 2024
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Katarina Ståhl Kaltea

Katarina Ståhl Kaltea

226

LAB1 (2,0) P, F

TENA (7,0) A, B, C, D, E, FX, F

78 % *

Föreläsningarna (3 stycken) gavs digitalt i zoom eller som förinspelade filmer (Förändringen är främst en konsekvens av att basåret skall vara 3 dagar på campus och 2 dagar digitalt.). Vi införde också ett obligatoriskt quiz stället för labbrapport på en del av en den första laborationen. Det seminarium där studenterna får granska och bedöma varandras labbrapporter utvecklade vi lite och genomförde det även i år eftersom studenterna tyckte det var intressant och givande. För att göra schemat lite mer flexibelt (anpassat till 3/2) utformade vi tre digitala övningar. Studenterna tyckte att de var riktigt bra men flera nämner att de föredrar undervisning på plats.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

21 Mar 2024

Last time changed

No changes since first published.

2022

TBASD ( Startdatum 2022-08-29, Svenska )

Course syllabus KH0023 ( Autumn 2021 - )Course memo KH0023 Autumn 2022-51081Course analysis: 21 Mar 2023
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Katarina Ståhl Kaltea

Katarina Ståhl Kaltea

221

LAB1 (2,0) P, F

TENA (7,0) A, B, C, D, E, FX, F

71.9 % *

Föreläsningarna (3 stycken) gavs digitalt i zoom eller som förinspelade filmer (Förändringen är främst en konsekvens av att basåret skall vara 3 dagar på campus och 2 dagar digitalt.). Vi införde också ett obligatoriskt seminarium där studenterna fick granska och bedöma varandras labbrapporter. Syftet var att studenterna ska reflektera mer över hur man skriver en rapport som är lätt att läsa och där innehållet är relevant. Studenterna tyckte det var intressant och givande. För att göra schemat lite mer flexibelt (anpassat till 3/2) utformade vi tre digitala övningar. Studenterna tyckte att de var riktigt bra men hade hellre haft dem på plats.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

21 Mar 2023

Last time changed

No changes since first published.

2021

When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.

2020

When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.

2019

TBASD ( Startdatum 2019-08-26, Svenska )

Course syllabus KH0023 ( Autumn 2019 - Spring 2020 )Course memo KH0023 Autumn 2019-51250Course analysis: 9 Mar 2020
Coordinator Examiners Students Examination Result Changes of the course before this course offering

Ingemar Jerling

Ingemar Jerling

233

LAB1 (2,0) P, F

TENA (7,0) A, B, C, D, E, FX, F

64.4 % *

Laborationers förberedelseuppgifter och handledningar har uppgraderats.

Course data has been registered manually

Additional data about the course analysis

The course analysis applies to following course offerings

Compulsory within programme

Published first time

9 Mar 2020

Last time changed

No changes since first published.