Hoppa till huvudinnehållet
Till KTH:s startsida

På denna sida kan du följa hur kursen har utvecklats över tid. När kursanalysen har publicerats visas kursdata för varje kurstillfälle, inklusive examination, antal registrerade studenter, kursresultat samt planerade förändringar inför nästa kurstillfälle. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.

Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer, programansvariga m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.

2025

VT 2025-60254 ( Startdatum 2025-01-14, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Kursen ändras fr.o.m ht25 och ersätts med en kurs med nya kursmål, ny kurslitteratur, ändrade obligatoriska moment. Mer fokus på muntlig kommunikation.
Kursansvarig
Nathalie Kirchmeyer
Examinator
Nathalie Kirchmeyer
Studenter
16
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Resultat på kurs
Totalt antal
12
P
12
F
0

2024

Kursanalys ej publicerad

2023

Kursanalys ej publicerad

2022

HT 2022-1 ( Startdatum 2022-08-29, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Nathalie Kirchmeyer
Examinator
Nathalie Kirchmeyer
Studenter
14
Kurs-PM
Inget kurs-PM tillagt
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Ingen information tillagd
Examinationsgrad
64.3%

VT 2022-1 ( Startdatum 2022-01-18, Svenska )

Förändringar som införs till nästa kursomgång

Ingen information tillagd
Kursansvarig
Nathalie Kirchmeyer
Examinator
Nathalie Kirchmeyer
Studenter
17
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Förändringar som har införts till den här kursomgången
Övergång till blended learning (online-undervisning med flera campus-baserade lektioner) samt flipped-classroom och lärarledda + studentstyrda aktiviteter innebär en kontinuerlig utveckling av pedagogin, ökad användning av digitala verktyg samt mer student-centrerad undervisning.

Kursdata har registrerats manuellt

Examinationsgrad
76.5%*