Course development
On this page, the course coordinator or examiner will publish course analyses with course data for a course offering. When the course analysis has been published, the course data, the course memo, and the course syllabus are displayed. All course syllabuses and course memos are shown on the page Archive.
The information can help prospective, current, and former students with course selection, or to follow up on their own participation. Teachers, course coordinators, examiners, etc. can use the page as support in course development.
2024
When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.
2023
HT 2023-50383 ( Startdatum 2023-08-28, Svenska )
Course syllabus MH1027 ( Autumn 2019 - )Course memo MH1027 Autumn 2023-50383Course analysis: 28 Jan 2024Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Mikael Ersson | Mikael Ersson | 39 | KON1 (1,5) P, F LAB1 (0,5) P, F TEN1 (4,0) A, B, C, D, E, FX, F | 48.7 % * | Se bifogad kursanalys. |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
28 Jan 2024
Last time changed
No changes since first published.
2022
When the course analysis has been published, the course data, course memo and course syllabus are displayed.
2021
HT 2021-2 ( Startdatum 2021-08-30, Svenska ) , HT 2021-1 ( Startdatum 2021-11-01, Svenska )
Course syllabus MH1027 ( Autumn 2019 - )Course memo MH1027 Autumn 2021-51897-50527Course analysis: 10 Aug 2022Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Mikael Ersson | Mikael Ersson | 31 | KON1 (1,5) P, F LAB1 (0,5) P, F TEN1 (4,0) A, B, C, D, E, FX, F | 67.7 % | Kursen fick en ny kursansvarig. Kursen införde löpande quiz (7 stycken) som kunde ge godkänt på tentamen. Formatet ändrades på föreläsningar. Studenterna fick läsa i kursboken och titta på inspelade föreläsningar för att sedan på föreläsningstillfället diskutera konceptfrågor från boken i mindre grupper. Detta utfördes via Zoom och fick positiv feedback där flexibiliteten särskilt lyftes. Övningarna var standardövningar där ett antal tal löstes på tavlan, samt ett antal lösningar fanns inspelade på Canvas. Varje övning avslutades med en quiz på det kapitlet. För att klara quiz krävdes rätt svar (med felmarginal). På tentan kom liknande frågor som på quiz, dock fick studenterna tre försök på sig per uppgift och de fick direkt feedback om de svarat rätt eller inte. Tentan skrevs i datorsal och Canvas användes. Kursbok fick användas vid tentamen och quiz. Avslutningsvis så ändrades laborationen till en kamraträttad inlämningsuppgift med termodynamiska begrepp som inte ingår i kursboken, detta för att göra övergången till kommande termodynamik ännu lättare. |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
10 Aug 2022
Last time changed
No changes since first published.
2020
HT 2020-1 ( Startdatum 2020-10-26, Svenska )
Course syllabus MH1027 ( Autumn 2019 - )Course memo MH1027 Autumn 2020-51836Course analysis: 1 Mar 2021Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Nils Andersson | Anders Tilliander | 25 | KON1 (1,5) P, F LAB1 (0,5) P, F TEN1 (4,0) A, B, C, D, E, FX, F | 28 % * | Ny kursbok valdes inför den här kursomgången främst för sin pedagogik och möjlighet att nyttja i senare obligatorisk kurs (MH1018). Pga COVID-19 ändrades formatet helt till distansundervisning. Föreläsningar spelades in, och lärargemensam tid användes till diskussioner av teori och instuderingsfrågor. Ett likartat upplägg tillämpades på övningarna där några uppgifter löstes i inspelade videoklipp och frågor kunde ställas med snabb respons under den schemalagda tiden. Datorlaborationen utfördes i grupper om två där uppgiften var ny för att komplettera den nya kursboken. Kontrollskrivning anpassades till en obligatorisk QUIZ i Canvas, som avspeglade de diskussionsfrågor som tagits upp under föreläsningarna. Till tentamen ändrades så studenterna fick ha tillgång till boken, sk. öppen bok tentamen, där uppgifterna speglade kursinnehållet. |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
3 Mar 2021
Last time changed
3 Mar 2021
Comments to changes in course data or course analysis after publishing
Summering av förändringar till denna kursomgång lades till.
2019
HT 2019-1 ( Startdatum 2019-10-28, Svenska )
Course syllabus MH1027 ( Autumn 2019 - )No course memo addedCourse analysis: 20 May 2020Coordinator | Examiners | Students | Examination | Result | Changes of the course before this course offering |
---|---|---|---|---|---|
Anders Tilliander | Anders Tilliander | 37 | KON1 (1,5) P, F LAB1 (0,5) P, F TEN1 (4,0) A, B, C, D, E, FX, F | 83.8 % * |
Course data has been registered manually
Additional data about the course analysis
The course analysis applies to following course offerings
Compulsory within programme
Published first time
20 May 2020
Last time changed
No changes since first published.