Kursens utveckling
På denna sida publicerar kursansvarig eller examinator kursanalyser med kursdata för en kursomgång. När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan. Alla kursplaner och publicerade kurs-PM visas på sidan Arkiv.
Presumtiva, nuvarande, och tidigare studenter kan ta del av informationen som hjälp vid kursval, eller för att följa upp sitt eget deltagande. Lärare, kursansvariga, examinatorer m.fl. kan använda sidan som ett stöd vid kursutveckling.
2024
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2023
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2022
HT 2022-1 ( Startdatum 2022-08-29, Svenska )
Kursplan SH1011 ( HT 2010 - )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2022-12-27Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Mats Persson | Mats Persson | 44 | LAB1 (1,5) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 77.3 % | Denna kursomgång lades till övervägande del upp på samma sätt som den föregående, med vissa mindre ändringar. På grund av den förändrade coronasituationen återgick kursen till att helt hållas i klassrum, med undantag för ett par föreläsningar som gavs över zoom. Eftersom förra årets kursanalys visade att bristen på räkneövningar upplevdes som ett problem lades två till räkneövningar in i stället för den tidigare räknestugan, vilket gav tre räkneövningar totalt. En annan förändring som föranleddes av förra årets kursanalys var större vikt lades vid att kommunicera tydligt vid flera tillfällen vad kursdeltagarna förväntas kunna och göra för att klara kursen. Mindre ändringar gjordes i innehållet som studenterna skulle kunna utantill på tentan: ett par formler på formelbladet behöver man nu inte längre kunna utantill, men i gengäld förväntas studenterna kunna genomföra ytterligare en härledning (partikeln i en låda) vilket ger totalt fyra härledningar som man skall kunna återge på tentan. Detta år var vi också två föreläsare som delade på undervisningen, och dessutom deltog en övningslärare och två kursassistenter som hjälpte till med rättningen av hemuppgifter. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Publicerad första gången
2022-12-27
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2021
HT 2021-1 ( Startdatum 2021-08-30, Svenska )
Kursplan SH1011 ( HT 2010 - )Inget kurs-PM tillagtKursanalys: 2021-12-10Kursansvarig | Examinator | Studenter | Examination | Resultat | Förändringar som har införts till den här kursomgången |
---|---|---|---|---|---|
Mats Persson | Mats Persson | 17 | LAB1 (1,5) P, F TEN1 (6,0) A, B, C, D, E, FX, F | 35.3 % | Kursupplägget är mycket likt upplägget från tidigare år (med undantag för HT2020 då ett helt annat upplägg med annan examination användes p.g.a. coronapandemin). Några mindre ändringar gjordes jämfört med kursomgångarna HT2018 och HT2019. En timmes kontorstid ("office hours"), när kursansvarig var tillgänglig via Zoom för frågor, hölls varje vecka. Projektuppgiften utvidgades med en obligatorisk datorlaboration, där kursdeltagarna skulle använda Matlab eller liknande verktyg för att ta fram en figur över ett fysikaliskt samband med relevans för projektet. De bonusgivande hemuppgifterna har också diversifierats för att täcka kursinnehållet på ett mer allsidigt sätt. En annan ny företeelse är en demonstration av ett experiment med spektroskopi av en vätelampa under en föreläsning. Denna kursomgång hölls i ett hybridformat med salsföreläsningar som strömmades över Zoom. |
Kursdata har registrerats manuellt
Ytterligare data om kursanalysen
Kursanalysen gäller för följande kursomgångar
Obligatorisk inom program
Ingen information tillagd
Publicerad första gången
2021-12-10
Senaste ändrad
ej ändrad efter publicering
2020
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.
2019
När kursanalysen är publicerad visas kursdata, kurs-PM och kursplan.